ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس 59 برای اندروید با قابلیت های جدید عرضه شد

دو ماه پس از عرضه نسخه 58 فایرفاکس به تازگی موزیلا نسخه 59 این مرورگر را برای اندروید منتشر کرده؛ نسخه ای که نوید حل بسیاری از باگ های پیشین و نیز ارائه قابلیت های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

دو ماه پس از عرضه نسخه 58 فایرفاکس به تازگی موزیلا نسخه 59 این مرورگر را برای اندروید منتشر کرده؛ نسخه ای که نوید حل بسیاری از باگ های پیشین و نیز ارائه قابلیت های جدید را داده است.

مهمترین قابلیتی که در نسخه جدید ارائه شده، «Assist App» نام دارد که به کاربران امکان شروع جستجو تنها با فشردن کلید هوم را می دهد. برای فعال کردن این قابلیت باید به منوی زیر بروید:

  • به بخش Settings موبایل خود بروید
  • گزینه Apps & Notifications را انتخاب کنید
  • سپس به Advanced و بعد Default apps بروید و در بخش Assist & voice input گزینه Firefox را انتخاب کنید.

راهنمای بالا بر اساس اندروید 8.1 روی موبایل پیکسل منتشر شده، البته برای موبایل های دیگر و نسخه های متفاوت اندروید نیز نحوه فعال کردن تقریباً مشابه است.

در حالت عادی با فشردن و نگه داشتن کلید هوم، دستیار گوگل اجرا می شود ولی در صورتی که قابلیت یاد شده فایرفاکس به روش گفته شده فعال شود، در واقع دستیار مرورگر یاد شده جایگزین آن می شود.

قابلیت دیگری که به فایرفاکس جدید افزوده شده، پشتیبانی استریم زنده روی پروتکل HTTP یا به اختصار HLS است. این قابلیت امکان پخش شدن ویدیوها با سازگاری بهتر روی بسیاری از سایت ها را فراهم می کند.

از سوی دیگر در این نسخه، صفحه «about» که اطلاعات مربوط به نسخه، پشتیبانی و ... را در خود جای داده بود، حذف شده و حالا به جای آن بخش «About Firefox» اضافه شده است. همچنین در نسخه جدید می توان ویدیو را در حالت تمام صفحه در حالت افقی مشاهده کرد.

موزیلا در فایرفاکس 59 اندروید در بخش مرورگری محرمانه (Private Browsing Mode) نیز تغییراتی را اعمال کرده. بر این اساس اکنون برای جلوگیری از نشت اطلاعات کاربران، بهبودهایی در مرورگری محرمانه اعمال شده. در نهایت باید اشاره کرد که به گفته موزیلا مشکلات امنیتی متعددی در این نسخه حل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی