ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پربازدیدترین پست های تلگرام ایرانیان در سال گذشته چه بود؟

شبکه اجتماعی تلگرام در کشور ما بسیار فراگیر شده و بر اساس آمارهای رسمی نزدیک به 40 میلیون کاربر را از آن خود کرده و حتی گفته شده که نزدیک به 70 درصد از پهنای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

شبکه اجتماعی تلگرام در کشور ما بسیار فراگیر شده و بر اساس آمارهای رسمی نزدیک به 40 میلیون کاربر را از آن خود کرده و حتی گفته شده که نزدیک به 70 درصد از پهنای باند اینترنت کشور در دست این شبکه پیام‌رسان است. برخی از تبدیل تلگرام از یک پیام‌رسان به یک «رسانه» می‌گویند و در بدنه دولت موافقان و مخالفان این شبکه اجتماعی دیده می شود.

در هر حال به علت حجم بالای کاربران این شبکه، بستر تلگرام فضای مناسبی برای تبلیغات دیجیتال شده و قصد داریم در این مطلب ببینیم که بیشترین پست‌هایی که در سال گذشته توسط کاربران بازدید یا همان (View) داشته‌اند چه مطالبی بودند.

نکته جالب اینجاست که بخش اعظم این پست‌ها محتوای ویدویی دارد و نه متن یا عکس که این مطلب نشان از اهمیت محتوای ویدویی در بازار مارکتینگ کشور دارد. دیگر مورد قابل توجه در لیست زیر تبلیغاتی بودن اکثر این پست‌های پربازدید بوده که باز هم مهر تاییدی می‌زند بر اهمیت بیش از حد ابراز و ترفندهای دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن در این شبکه پیام‌رسان.

پربازدیدترین پست های تلگرام ایرانیان

با توجه به کپشن نوشته شده و محتوای این پست‌ها، اکثر مخاطبانشان را قشر بانوان تشکیل می‌دهند و این مهم نشان می‌دهد موضوع اینکه زنان بیشترین کاربران فضای مجازی در ایران را تشکیل می‌دهند چندان بیراه نیست.

در ادامه نگاهی کوتاه به 9 پست پربازدید میلیونی جامعه ایرانیان در تلگرام خواهیم داشت:

62.6 میلیون بازدید برای رفع سفیدی موی سر

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

کانالی حدودا با 50 هزار عضو که چندین ویدیوی تبلیغاتی ساخته و عموما برای محصولات سلامتی یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است. 4 ویدیو از مجموعه پست‌های پربازدید ایرانیان متعلق به محتواهای این مجموعه بوده که هر یک روی نقطه حساسی از دغدغه‌های مسائل زیبایی ظاهری ایرانیان گذاشته است.

همانطور که احتمالا از کپشن این ویدیو متوجه شدید، ویدیوی اول و پربازدیدترین پست تلگرامی با آمار  62.6 میلیون مربوط به رفع سفیدی موی سر است.

 40.3 میلیون بازدید برای لکه‌بر لباس

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

با وجود داشتن تنها 2000 کاربر، ویدیوی تبلیغاتی این لکه‌بر توانسته رتبه دوم را در بین پربازدیدهای تلگرامی به دست آورد و دغدغه مادرانه خانواده‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

 36 میلیون بازدید برای مشکل ریزش مو

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

از تبلیغات شبکه‌های آنور آبی هم می‌توان فهمید که مشکل ریزش مو یکی از دغدغه‌های مردم ایران است و همین موضوع دستمایه ساخت ویدویی تبلیغاتی برای محصولی شده که توانسته 36 میلیون بازدید را از آن خود کند.

 33.2 میلیون برای داشتن موهای پرپشت

بازهم کانالی که در زمینه زیبایی و سلامت کار می‌کند و ویدیوهای تبلیغاتی‌اش توانسته با حجم تبلیغات زیاد و پرداختن به موضوعات مهم برای زنان ایرانی، آنها را پربازدید کند.

 30 میلیون بازدید باز هم برای رفع سفیدی مو سر

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

تنها تفاوت این ویدیو با محتوای اول این لیست برمی‌گردد به اینکه تمرکز محتوای دوم بیشتر روی مخاطبان مرد است. به‌نظر می‌رسد نداشتن موی سفید در سر در ایران تبدیل به یک معضل بزرگ شده است!

28.4 میلیون بازدید برای ذکر هر روز صبح

یکی از کانال‌های خبری کشورمان در اقدامی جالب توجه هر روز صبح ذکر آغاز روز را بدون هیچ تغییری در متن و شکل آن منتشر می‌کند که عموما بازدید بالایی دارند، ولی یکی از آنها در روز 28 بهمن ماه امسال، به طرز عجیبی نزدیک به 28.4 میلیون بازدید داشته که علت آن برای خود ما هم نامشخص است.

در هر حال این ذکرها در جامعه ایران اسلامی و مذهبی ما همیشه مورد اقبال افراد قرار گرفته و عموما توسط کاربران دست به دست می‌چرخد و نکته دیگر اینکه این کانال خبری خود به تنهایی بیش از یک میلیون و دویست هزار عضو دارد.

 17 میلیون بازدید برای برنامه نود

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

ایرانیان علاقه شدیدی به ورزش فوتبال دارند و این مساله را در جای جای فضای مجازی و واقعی می‌توان کاملا حس کرد. تعداد روزنامه‌ها و سایت‌های خبری و... ورزشی که جملگی پرفروش و محبوب بوده و اکثرا هم به همین ورزش فوتبال می‌پردازند.

برنامه نود با مجری‌گری عادل فردوسی‌پور جزو محبوب‌ترین برنامه‌های تاریخ صدا و سیمای کشورمان است که در کانال تلگرامی خود هر روز با شروع پخش برنامه در ساعت مشخص خود (دوشنبه‌ها ساعت 22.30) پستی کوتاه را منتشر می‌کند و به طرفداران میلیونی خود می‌گوید که: برنامه نود شروع شد.

همین جمله کوتاه توانسته سیل عظیم طرفداران فوتبال و این برنامه را به همراه داشته باشد و بازدیدی 17 میلیونی برای این نوشته به وجود آورد. خود کانال این برنامه تعداد 912 هزار نفر عضو دارد.

 14 میلیون بازدید برای حمایت از شاغلین تلگرامی

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

بعد از مشکلاتی که به دلیل فیلترینگ دوهفته‌ای تلگرام به وجود آمد، کمپینی در این شبکه پیام‌رسان برقرار شد که با هشتگ حمایت از شاغلین تلگرامی همراه بود. در این کمپین که بسیاری از بازیگران و دولتمردان و دیگر سلبریتی‌ها در آن حضور داشتند، افراد با قرار دادن عکس نوشته‌ای واحد و یکسان از رییس جمهور خواستار رفع فیلترینگ این شبکه پیام‌رسان به منظور ضربه نخوردن به بازار کسب‌وکارهای تلگرامی شدند.

کمپینی که امروزه کانال مربوط به آن اصلا وجود خارجی ندارد اما در نهایت کار خود را تا حدی انجام داد و خوشبختانه شاهد رفع فیلترینگ این شبکه پیام‌رسان علی‌رغم یک سری مخالفت‌ها بودیم.

 13.9 میلیون بازدید برای جوانسازی ظاهری

پربازدید ترین پست های تلگرام ایرانیان

زیبایی و سلامت در این لیست جایگاه ویژه‌ای داشتند و آخرین مورد آنها به این ویدیوی تبلیغاتی برمی‌گردد که درباره جوانسازی ظاهر صورت است. در این محتوای رسانه‌ای از «مریم امیرجلالی» بازیگر کمدی دعوت بعمل آورده شده تا تبلیغ یکی از کرم‌های ضدچروک صورت را اجرا کند.

در آخر به این نکته باید اشاره کرد که خرید بازدید برای پست‌های تلگرامی کار مرسومی به شمار می‌رود و نشدنی نیست ولی در هر صورت حتی اگر تعدادی از این بازدیدها با خرید انجام شده باشد، باید اذعان داشت که پای رقم‌های هنگفتی در میان بوده که بازهم نشان از اهمیت دیجیتال مارکتینگ و هزینه‌ کردن در این موضوع برای صاحبان کسب‌وکار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Mohsen Rahimpour
    Mohsen Rahimpour | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    دوستان این خبر نیست . یه رپورتاژ اگهیه برای ۵۰۴۰

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

      جالبه رپورتاژی که هیچ اسمی از فروشگاه مذکور نیومده و حتی بهش اشاره هم نشده! فروشگاه مذکور صرفا از طریق همین ویدیوها تونسته خودش رو جا بندازه و کار مارکتینگ تلگرامیش رو خوب انجام داده وگرنه در دیگر کارهاش فکر کنم واضح هست که چه قدر ضعیف عمل کرده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی