ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Pi 3 Model B
تکنولوژی

رزبری پای از بورد Pi 3 Model B پلاس رونمایی کرد

تاکنون مدل های متعددی از بوردهای رزبری پای توسعه یافته و به رغم نامگذاری عجیب، نسل های جدید اغلب از مدل های قبلی بهتر بوده اند. این کمپانی اخیرا مدل جدیدی به نام Pi 3 Model ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

تاکنون مدل های متعددی از بوردهای رزبری پای توسعه یافته و به رغم نامگذاری عجیب، نسل های جدید اغلب از مدل های قبلی بهتر بوده اند.

این کمپانی اخیرا مدل جدیدی به نام Pi 3 Model B پلاس را عرضه کرده که نسخه ارتقا یافته Pi 3 Model B محسوب می شود. Pi 3 Model B پلاس مشخصات این بورد جدید عبارتند از :

  • پردازنده چهار هسته ای 64 بیتی با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز و معماری ARM Cortex-A53
  • وای فای دو بانده 802.11ac و بلوتوث 4.2
  • اترنت سریع تر از طریق USB 2.0
  • پشتیبانی از انتقال برق بر روی کابل شبکه بدون نیاز به منبع انرژی خارجی (Power-over-Ethernet)
  • مدیریت حرارتی بهبود یافته

بورد جدید تقریبا از همه جهات نسبت به مدل قبلی ارتقا پیدا کرده البته این مساله چندان جای تعجبی ندارد چرا که حدود دو سال از عرضه Pi 3 Model B گذشته و این کمپانی از آن زمان تا کنون بیش از 9 میلیون دستگاه را به فروش رسانده است.

ماژول وای فای این بورد از «گواهی سازگاری ماژولار» بهره می برد و به لطف آن در صورتی که توسعه دهندگان از سخت افزار پای در سیستم های خود استفاده کننده، مشکل چندانی برای اخذ تائیدیه وای فای از رگولاتوری ها نخواهند داشت. Pi 3 Model Bمصرف انرژی در Pi 3 Model B پلاس نسبت به مدل های قبلی بیشتر شده و کمپانی سازنده به کاربران توصیه کرده برای جلوگیری از مشکلات پیش بینی نشده حتما از منبع تغذیه 2.5 آمپر با کیفیت بالا استفاده کنند.

علی رغم بهینه سازی های سخت افزاری طراحی کلی و درگاه های تعبیه شده تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد و در نتیجه کاربران از نظر سازگاری مدل جدید با کیس ها و لوازم جانبی فعلی مشکلی نخواهند داشت.

در حالی که اکثر کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی با معرفی محصول جدید قیمت آن را نسبت به مدل های قبلی افزایش می دهند، قیمت در نظر گرفته شده برای Pi 3 Model B پلاس مثل همیشه 35 دلار است و از همین حالا به بازار راه پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    حداقل قیمت این 200 هزار میشه

مطالب پیشنهادی