ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل تکنولوژی پشت حالت تصویربرداری پرتره در موبایل پیکسل 2 را متن باز کرد

بسیاری از تلاش های گوگل در زمینه یادگیری ماشین کاملاً اوپن سورس هستند و توسعه دهندگان می توانند از آنها برای دستاوردهای تازه استفاده کنند. در همین راستا، گوگل اخیراً تکنولوژی پشت حالت پرتره تک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

بسیاری از تلاش های گوگل در زمینه یادگیری ماشین کاملاً اوپن سورس هستند و توسعه دهندگان می توانند از آنها برای دستاوردهای تازه استفاده کنند. در همین راستا، گوگل اخیراً تکنولوژی پشت حالت پرتره تک لنز موبایل پیکسل 2 را در اختیار عموم توسعه دهندگان قرار داده است.

این مدل یادگیری عمیق، برچسب هایی معنی شناختی به تمام پیکسل های موجود در یک تصویر می زند. در ادامه، دسته بندی پیکسل ها امکان شناسایی چیزهایی مانند جاده، آسمان، یک شخص یا یک حیوان را مهیا می سازند و آنچه در پس زمینه تصویر وجود دارد از سوژه تصویر تمیز داده می شود.

گوگل از این تکنولوژی برای بهبود قابلیت تصویربرداری پرتره در موبایل پیکسل 2 استفاده کرده که بدون نیاز به یک لنز تله فوتو ثانویه، افکت بوکه را در تصاویر پیاده سازی می کند. این تکنولوژی برای اینکه قادر به «تشخیص برون نمایی یک شی» باشد، نیازمند بهینه سازی هایی خاص است تا لبه های سوژه را شناسایی کرده و آن را از پس زمینه جدا کند. این مهم به کمک ماژول دکودر DeepLab-V3 محقق می شود که پرفورمنس را به صورت خاص در لبه اشیا بهینه می کند.

حالا تمام این ابزارها به صورت متن باز در اختیار توسعه دهندگان قرار دارند و می توان با استفاده از آنها، به ثبت تصاویری شبیه به آنچه روی پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال دیده می شود روی پلتفرم های متفاوت پرداخت. گوگل اضافه می کند که دقت به کار گرفته شده در تکنولوژی اش، تا 5 سال پیش غیرقابل تصور بود اما حالا با پیشرفت های سخت افزاری میسر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • u kh
    u kh | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    ماژول دکودر فک کنم نرم افزار باشه

  • Morteza
    Morteza | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    ایول چه حرکت مثبتی . ازین به بعد میتونیم شاید افکت بوکه توی تمام گوشیای تک لنز هم باشیم . آفرین گوگل .
    شاید این حرکت حتی باعث از مد افتادن لنزای دوگانه بشه

    • Javanbakht
      Javanbakht | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

      البته اینجور که متن گفته همش نرم افزاری نیست و ماژول خاصی هم استفاده شده

مطالب پیشنهادی