ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی یوتوب برنامه هایش برای ویکیپدیا را به ویکیپدیا اطلاع نمی دهد

طی رویداد SXSW روز گذشته، سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتوب اعلام کرد که این پلتفرم تا چند هفته دیگر، اطلاعات خاصی را از ویکیپدیا به ویدیوهای مرتبط با تئوری های توطئه اضافه می کند. وی می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

طی رویداد SXSW روز گذشته، سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتوب اعلام کرد که این پلتفرم تا چند هفته دیگر، اطلاعات خاصی را از ویکیپدیا به ویدیوهای مرتبط با تئوری های توطئه اضافه می کند. وی می گوید در مورد رویدادهای خاصی، برخی از اطلاعات از ویکیپدیا استخراج می شوند تا امکان مقایسه آنها با آنچه در ویدیو مطرح می شود وجود داشته باشد.

با این حال، به نظر می رسد ادغام یوتوب با ویکیپدیا در حالی به عموم اعلام شده که خود ویکیپدیا از آن بی خبر بوده. این بنیاد اخیرا در حساب کاربری توییتر خود نوشته که گوگل پیش از اعلام این خبر، هیچ اطلاعی به آن نداده است.

ویکیپدیا

به گفته ویکیمدیا، این همکاری به صورت رسمی با ویکیپدیا یا ویکیمدیا کلید نخورده است. این کمپانی می گوید: «ما همواره از دیدن افراد، کمپانی ها و سازمان هایی که ارزش ویکیپدیا به عنوان مخزنی از اطلاعات رایگان را درک می کنند خوشحال می شویم». گفتنی است که در صورت نیاز به استفاده از اطلاعات ویکیپدیا، هیچ الزامی به عقد قرارداد رسمی همکاری با ویکیمدیا وجود ندارد؛ اما اعلام چنین خبر مهمی بدون اطلاع ویکیمدیا اندکی عجیب به نظر می رسد.

ویکیمدیا اضافه می کند که محتویاتش مدیون میلیون ها نفری است که به صورت رایگان به درج اطلاعات و ادیت مطالب می پردازند. در یک زنجیره توییت، ویکیمدیا می گوید که هزاران ویراستار در سراسر جهان مشغول پایش محتویات و بررسی تئوری هایی هستند که طی سال های اخیر شکل گرفته است. «محتویات ویکیپدیا به صورت رایگان برای استفاده مجدد از سوی هرکسی لایسنس شده اند و این بخشی از ماموریت ما است: اینکه هرکسی بتوند اطلاعات رایگان را به اشتراک بگذارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • M
    M | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    ویکی پدیا هم 100% بی طرف نیست!

    • ww_ea
      ww_ea | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

      دوست عزیز ویکی پدیا خودش هیچ مقاله ای رو منتشر نکرده و نمی کنه که شما میگی بی طرف نیست. تمام مقاله هاش توسط کاربرای معمولی مثل من و شما نوشته میشه و مرتبا هم آپدیت میشه. واسه همین هم همیشه رایگان بوده.

      • M
        M | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

        یکبار یکی از مقاله های خاص و جنجالی ویکی پدیا را خودت اصلاح کن، متوجه می‌شوید که توسط عده ای "خاص" از همین مردم، منطقی‌ ترین اصلاح هم حذف می شود!!!
        اغلب ما مردم که وقت برای ویکی پدیا نمی گذاریم.

        • ww_ea
          ww_ea | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

          دلیلش اینه که ویکی پدیا اجازه نمیده هرکسی بدون منطق بیاد مقاله ها رو بهم بریزه. این جوری که شما میگین موسسه ویکی پدیا باید چند هزار تاریخ دان و متخصص و.... در همه زمینه ها و به 137 زبان زنده دنیا داشته باشه که تا هرکی هر چیزی رو ویرایش کرد سریع تو جلسه مطرحش کنن که این متن جدید ویرایش شده به نفع سیاست های ماست یا نه... ولی در واقعیت ویکی پدیا از یه سیستم هوش مصنوعی استفاده می کنه که ویرایش های خرابکارانه رو شناسایی کنه و اون هارو برگردونه. مثلا اگه یه متن رو ویرایش کنی ولی واسش لینک منبع قرار ندی درحالی که قبلا لینک منبع داشته بعد از یه مدت متن اتوماتیک بر می گرده. یا مثلا اگه یه قسمتی از مقاله رو حذف کنی ولی هیچی رو به جاش اضافه نکنی بازم متن بر میگرده...یه سری قوانین خاص داره که اگه گوگل کنی می تونی پیداشون کنی. بعد طبق اون قوانین برو یه چیزی رو به دلخواه تغییر بده اگه متن برگشت بیا هرچی خواستی بم بگو

          • Ali_dahaghin
            Ali_dahaghin | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

            نشون میده اطلاعی از سیاست‌های ویکی‌پدیا ندارید. من خودم ویکی‌نویس هستم و ماجرا از این قراره که یه عده مدیر دیکتاتور هستن که فقط چیزایی که باب میل‌شون باشه رو اجازه می‌دن بمونه، هیچکاری هم به منطق و بی‌طرفی ندارن.

  • M
    M | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    محتوای همه تحلیل‌های خبری و گزارش‌ها به این طریق قابلیت بررسی‌ و صحت سنجی اند.

مطالب پیشنهادی