ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ردیابی چشم Tobii کیت توسعه واقعیت مجازی کوالکام
تکنولوژی

کوالکام فناوری ردیابی حرکات چشم Tobii را به کیت توسعه واقعیت مجازی خود اضافه کرد

فناوری ردیابی حرکات چشم موسوم به Tobii توجهات زیادی را در خلال نمایشگاه CES 2018 به سمت خود جلب نمود. حال شرکت کوالکام فناوری مذکور را در کیت توسعه واقعیت مجازی ابزارهای موبایل خود ادغام ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

فناوری ردیابی حرکات چشم موسوم به Tobii توجهات زیادی را در خلال نمایشگاه CES 2018 به سمت خود جلب نمود. حال شرکت کوالکام فناوری مذکور را در کیت توسعه واقعیت مجازی ابزارهای موبایل خود ادغام کرده است.

به لطف این تکنولوژی پلتفرم واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام حالا یک سر و گردن از تمام رقبای خود پیش خواهد بود چرا که می تواند قابلیت هایی را هم در عرصه عملکرد پردازشی و هم در حوزه رابط کاربری فراهم می آورد که در دیگر نمونه ها وجود ندارد.

به طور حتم مهمترین ویژگی فناوری مذکور امکان رندر انتخابی تصاویر است. به لطف Tobii سیستم می تواند تشخیص دهد که چشم کاربر در هر لحظه روی کدام نقطه از تصویر متمرکز است و بیشترین توان پردازشی خود را معطوف به همان نقطه نماید. از آن طرف نیز امکان کاهش کیفیت و رزولوشن سایر بخش ها که در مرکز توجه کاربر نیستند وجود خواهد داشت. بدین ترتیب می توان محتواها را با کیفیتی عالی روی سخت افزارهایی ضعیف تر و ارزان تر به اجرا درآورد.

علاوه بر این، فناوری ردیابی حرکات چشم می تواند به عنوان یک کنترلر جدید نحوه تعامل کاربر با محتوای واقعیت مجازی را بیش از پیش بهبود ببخشد. شخصیت های مجازی وقتی که به آنها نگاه می کنید متوجه این مسئله خواهند شد. در برخی بازی ها می توان از حرکت چشم به عنوان هدایتگر یا ابزاری برای نشانه گیری یا انتخاب آیتم ها به سریع ترین شکل ممکن استفاده نمود.

به طور حتم همکاری Tobii و کوالکام می تواند منجر به فراگیر شدن فناوری مورد بحث با سرعت بیشتر و هزینه ای کمتر شود. احتمال بالایی وجود دارد که به زودی این قابلیت به یکی از ویژگی های پیشفرض در تمام هدست های واقعیت مجازی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    دیجیاتو اپ استور مسدود شد.

مطالب پیشنهادی