ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل دسترسی کاربران ایرانی را به اپل استور کاملا بست [به‌روزرسانی: مشکل برطرف شد]

به‌روزرسانی: از ساعتی پیش مشکل برطرف شد و حالا می‌توان بدون مشکل از اپ استور روی همه محصولات دانلود کرد. هنوز هیچ توضیحی درباره محدودیت اعمال شده یک روزه ارائه نشده و مشخص نیست که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۲

به‌روزرسانی: از ساعتی پیش مشکل برطرف شد و حالا می‌توان بدون مشکل از اپ استور روی همه محصولات دانلود کرد. هنوز هیچ توضیحی درباره محدودیت اعمال شده یک روزه ارائه نشده و مشخص نیست که چرا فقط کاربران ایرانی چنین مشکلی را تجربه کردند.

اصل خبر: اپ استور از سوی اپل به روی ایران بسته شد و کاربرانی که در داخل کشور اقدام به دانلود یا آپدیت اپلیکیشن و بازی کنند با خطای زیر روبرو خواهند شد:

اپ استور در کشور یا منطقه‌ای که در آن هستید در دسترس نیست.

البته مثل همه مسدودسازی‌های دیگری که روزانه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، اپ استور با استفاده از وی‌پی‌ان روی دستگاه‌های همراه و کامپیوترهای اپل قابل استفاده خواهد بود.

طبق آخرین اعلام آذری جهرمی، اپل ۱۱ درصد از کل بازار تلفن‌های همراه ایران را کنترل می‌کند. بسته شدن اپ استور به روی میلیون‌ها مخاطب ایرانی و ایجاد محدودیت برای کسب و کارها و توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی ایرانی، احتمالا نشانه آخرین فشارها از سوی دولت آمریکا است.

البته اپل تاکنون به هیچ پرسشی پیرامون مسدود شدن دسترسی کاربران از داخل ایران پاسخ نداده اما با توجه به جلسه دو روز پیش تیم کوک با سیاستمداران آمریکایی در واشنگتن، بعید نیست که اپل مجبور به کنار آمدن با قانون‌گذاران کنگره شده باشد. سوال اینجا است که آیا گوگل هم تحریم‌های گسترده‌تری علیه کاربران ایرانی خود در نظر گرفته یا خیر.

تصویر از توییتر سعید طاهری

پس از توافق هسته‌ای برجام، زمزمه‌هایی از برقراری رابطه میان اپل و ایران در سال ۲۰۱۵ شنیده می‌شد. با روی کار آمدن ترامپ اما تقریبا همه اخبار مثبت در این رابطه جای خود را به محدودیت‌های بیشتر داد.

کمپانی اپل پیش از این و در اوایل سال جاری میلادی اپلیکیشن کسب و کارهای ایرانی از جمله اسنپ، دیجی‌کالا، الو پیک و... را از اپ استور حذف کرده بود. این شرکت دلیل اقدام خود را پایبندی به تحریم‌ها علیه ایران و عدم امکان میزبانی از اپلیکیشن‌هایی اعلام کرد که در آن‌ها تراکنش ریالی صورت می‌گیرد. با این حال محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه‌ای گفت: «رفتار اخیر اپل قابل قبول نبوده و ربطی هم به تحریم ها ندارد».

او حتی از پیگیری‌های وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این مشکل به زودی برطرف شود. هولین ژائو، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات نیز در گفتگوی خود با آذری جهرمی ضمن ابراز تاسف، وعده پیگیری این ماجرا را داد. همچون پیگیری‌های حقوقی وزیر ارتباطات، گویا رایزنی‌های سیاسی طرفین پاسخ مثبتی در پی نداشته و نتیجه همه طومارهای اعتراضی، حذف کامل ایران از معادلات بوده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • 007
    007 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    l.G.l یابو جان تو واس کدوم داهات کوره هستی افغانی نیستی فعلا بیا گوه ایرانیا بخور سیرابی

  • 007
    007 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    l.G.l خاک بر سر خودت پفیوز

  • unknown457
    unknown457 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    انسان های ابله در جامعه ما زیادن ! خخخخخخ برید پول بدین به بنجل بازیافتیا سیب گاز زده ? ? لیاقتتون ادم حساب نکردنتونه ? ? مشکلم بر طرف نشده پسر خالم ایفون داره واسه چند ساعت اوکی شد واسش دوباره برگشت به حالت اول ?

  • mobina
    mobina | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

    مهم نیست vpn تا دلتون بخواد هست اصلا برای طرفدار های اپل مهم نیست این چیزا

  • I.G.I
    I.G.I | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

    خاک بر سر ملت ایران

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی