ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به پینین فارینا HK GT؛ کانسپتی زیبا و قدرتمند که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد

احتمالا شما نام پینین فارینا را شنیده اید. این کمپانی ایتالیایی در صنعت طراحی بدنه وسایل نقلیه بسیار فعال بوده و با کمپانی های خودروسازی مثل فراری، مازراتی، رولزرویس، جگوار، کادیلاک، ولوو و... همکاری کرده ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

احتمالا شما نام پینین فارینا را شنیده اید. این کمپانی ایتالیایی در صنعت طراحی بدنه وسایل نقلیه بسیار فعال بوده و با کمپانی های خودروسازی مثل فراری، مازراتی، رولزرویس، جگوار، کادیلاک، ولوو و... همکاری کرده است. طراحان این کمپانی حتی در زمینه طراحی قطار، تراموا و اتوبوس های برقی نیز سابقه دارند.

این کمپانی به تازگی در نمایشگاه خودروی ژنو امسال از یک خودروی خاص و جدید به نام HK GT رونمایی کرده است. این کوپه جذاب، به درب های عظیم الجثه بال مانندی مجهز است که رو به بالا باز شده و امکان جابجایی را برای سرنشینان صندلی های عقب این سدان نیز فراهم می کند.


بدنه این خودرو بسیار جذاب بوده و می تواند توجه هر مخاطبی به سمت خودش جلب کند. طراحان این کمپانی ایتالیایی توانسته اند با هماهنگی فوق العاده عالی چراغ های جلو خودرو و خطوط عمودی جلوپنجره آن جذابیت خاصی را به این سدان ببخشند.

در واقع چراغ های جلو با جلوپنجره ترکیب شده و تقریبا تمامی پوزه جلویی خودرو را در برگرفته اند. چراغ های جلو با حرکت در عرض پوزه جلویی و رسیدن به قسمت مرکزی پر رنگ تر و درخشان تر می شوند.

راننده خودرو می تواند با خیال راحت در خیابان ها حرکت کرده و مطمئن باشد که هیچ احتمالی برای ندیدن وسیله نقلیه اش وجود ندارد. نیمرخ HK GT متناسب به نظر می رسد چرا که کاپوت و خطوط بدنه بسیار بایکدیگر هماهنگ اند. نمای پشتی خودرو با توجه به قسمت های عضلانی و چراغ های عقب عریض تر به نظر می رسد.


در درون کابین این سدان تکنولوژی های به روز فراوانی به چشم می خورد. علاوه بر تکنولوژی ها و فناوری های رایجی مثل پنل ابزار که عمدتا در تمامی خودروها وجود دارد پینین فارینا امکانات بیشتری را هم در اختیار مسافران این خودرو قرار داده است.

به عنوان نمونه سرنشینان صندلی های جلویی صفحه نمایش بزرگتری را در اختیار داشته و می توانند به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند. جنس صندلی های عقب خودرو فوق العاده بوده و می تواند یک فضای عالی برای استراحت در اختیار مسافران قرار دهد.

پینین فارینا HK GT به چهار موتور الکتریکی مجهز بوده و در مجموع قادر به تولید قدرت 1073 اسب بخار است. این چهار موتور الکتریکی انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری 38 کیلووات ساعتی تامین می کنند.

کمپانی سازنده ادعا می کند که خودروی تولیدی آن ها توانایی رسیدن به سرعت 350 کیلومتر در ساعت را داشته و زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به وسیله آن تنها 2.7 ثانیه زمان می برد.

سه مدل متفاوت از این سدان لوکس با قوای محرکه الکتریکی، هیدروژنی و درونسوز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و با توجه به سفارش آن ها تولید خواهد شد.


شاید برای شما جالب باشد که بدانید اگر از این خودرو در پیست مسابقه استفاده کرده و آن را در حالت مسابقه ای قرار دهید نورپردازی داخل کابین از آبی به قرمز تغییر رنگ داده و صفحه نمایش سیستم اطلاع رسانی نیز به درج اطلاعات مهم اکتفا می کند.

نکته جالب در مورد پینین فارینا HK GT، راحتی استفاده از آن است. کمپانی سازنده مدعی است مسابقه دادن با این خودرو درست به اندازه رانندگی عادی با آن ساده بوده و دردسر های سایر خودروها را ندارد. به کمک صفحه نمایش نصب شده در کنسول میانی، امکان تغییر تنظیمات مربوط به سیستم تعلیق خودرو و بهینه سازی آن وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

    قیمتش چنده بریم سفارش بدیم ???

مطالب پیشنهادی