ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلاکچین
تکنولوژی

سیرالئون نخستین انتخابات مبتنی بر بلاکچین جهان را برگزار کرد

در سال های اخیر گسترش ارزهای مجازی باعث افزایش توجهات به فناوری بلاکچین شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از 3.7 میلیارد سرمایه گذاری در آن صورت گرفته و حالا پای این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

در سال های اخیر گسترش ارزهای مجازی باعث افزایش توجهات به فناوری بلاکچین شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از 3.7 میلیارد سرمایه گذاری در آن صورت گرفته و حالا پای این فناوری به سیاست هم باز شده است.

هفته گذشته جمهوری سیرالئون برای نخستین بار با مشارکت استارتاپ سوییسی «آگورا» انتخابات ریاست جمهوری را با استفاده از بلاکچین برگزار کرد.

بلاکچین یک مکانیزم غیرمتمرکز است که در آن تمام اطلاعات در بلاک هایی ذخیره می شود که در نهایت دفترکل را شکل می دهند.

در انتخابات سیرالئون شرکت کنندگانی که نام آنها در سیستم ثبت شده امکان مشاهده دفترکل را داشته اند اما مجوز تغییر این دفتر تنها در اختیار کارکنان مجاز قرار داشته است. پیش از برگزاری انتخابات تردیدهای بسیاری در مورد احتمال تقلب وجود داشت اما با استفاده از این راهکارها امکان آن تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.بلاکچینسیستم زیربنایی توسط بنیاد سوییسی آگورا توسعه داده شده و طی آن شرکت کنندگان آرای خود را روی برگ هایی ثبت می کردند که توسط کارکنان مجاز به دفتر کل وارد می شد.

با این حال مسئولان این استارتاپ امیدوارند در آینده نزدیک تمام این پروسه به صورت خودکار صورت گیرد به گونه ای که شهروندان با استفاده از معیارهای بیومتریک و کلیدهای رمزنگاری شخصی در آن شرکت کنند.

«لئوناردو گامار» مدیرعامل این موسسه مدعی شده که با موفقیت این فناوری در سیرالئون می توان آن را در نقاط دیگر پیاده سازی کرد و در این راستا قصد دارند با اجرای یک طرح  خاص، خدمات خود را با 70 درصد تخفیف به مشتریان ارائه دهند.

برگزاری موفق این انتخابات با توجه حساسیت بالای نشان می دهد که بلاکچین محدود به زمینه خاصی نیست. سال گذشته بازار کار فریلنس Upwork اعلام کرد که مهندسی بلاکچین در بین بیش از 5000 عنوان شغلی از نظر درآمد در رتبه نخست قرار دارد و نسبت به سال قبل، حدود 35 هزار درصد رشد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • EhsanNasiraei
    EhsanNasiraei | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    میتونستن بجای بلاک چین از بلند کردن دست استفاده کنن? ?

  • hadi
    hadi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    چقد همزمان شد !!!

مطالب پیشنهادی