ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقاطع مرگ بیت کوین نزدیک است؛ آیا سقوط ارزش ادامه می یابد؟

بسیاری از افرادی که روی بزرگترین ارز دیجیتالی جهان، بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند اکنون بیش از هر زمان دیگری، نشانه هایی از سقوط آن را مشاهده می کنند و بر اساس جدید ترین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بسیاری از افرادی که روی بزرگترین ارز دیجیتالی جهان، بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند اکنون بیش از هر زمان دیگری، نشانه هایی از سقوط آن را مشاهده می کنند و بر اساس جدید ترین تحلیل ها به نظر می رسد مرگ بیت کوین نزدیک است.

«تقاطع مرگ» در آمارهای مالی زمانی اتفاق می افتد که متوسط ارزش در دوره زمانی کوتاه مدت از متوسط ارزش در دوره طولانی مدت کمتر شود. به این ترتیب شکلی متقاطع و شبیه به X در نمودار مقایسه ارزش در دو دوره مورد بحث اتفاق می افتد. البته باید گفته که این اتفاق آینده موضوع مورد بررسی را به طور دقیق پیش بینی نمی کند ولی روند آینده را نشان می دهد و خبر از این موضوع دارد که احتمالاً سقوط ارزش نزدیک است.

بررسی های اخیر روی بیت کوین خبر از این موضوع دارند که در 9 ماه گذشته، میانگین ارزش های این پول دیجیتالی در دوره 50 روزه، به نزدیکی میانگین ارزش آن در دوره 200 روزه نزدیک شده. در صورتی که میزان دوره اول از دوره دوم کمتر شود و به عبارتی این دو خط میانگین یکدیگر را قطع کنند، می توان آن را به منزله تقاطع مرگ و زنگ خطری برای سرمایه گذاران تلقی کرد.

نمودار مقایسه تغییرات 50 روزه و نیز 200 روزه ارزش بیت کوین.

 

چند روز پیش نیز تحلیلگران موسسه خدمات سرمایه گذاری گلدمن ساکس اعلام کرده بودند که در آینده نزدیک بسیاری از سرمایه گذارن بیت کوین به فروشنده بدل خواهند شد. به این ترتیب به نظر می رسد پیش بینی موسسه یاد شده به واقعیت نزدیک تر شده است.

البته پیش از اینکه تمام بیت کوین های خود را بفروشید، به یاد داشته باشید که بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی، چندان هم توجهی به تحلیل های فنی این چنینی ندارند و پس از افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین به نزدیک 20 هزار دلار در دسامبر سال 2017، اشتیاق بسیاری از آنها به خرید پول های دیجیتالی افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل ها به نظر می رسد، سرمایه گذاران باید به نوسان قیمت بیت کوین عادت کنند؛ نوسانی که به دلایلی از جمله ریسک های امنیتی و نیز مقابله نهادهای قانونی با آن صورت می گیرد. در نهایت این تصمیم با سرمایه گذاران خواهد بود که آیا باید تحلیل های این چنینی را جدی بگیرند، یا بی تفاوت از کنار آن عبور کنند و به امید افزایش ارزش بیت کوین در آینده باشند، در حالی که برخی از تحلیل ها خبر از احتمال کاهش ارزش آن در 10 سال آینده می دهند.

در حال حاضر هر واحد بیت کوین با قیمت 8203 دلار مبادله می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    طبق تئوری امواج الیوت که از معروفترین قوانین فیزیک گرفته شده میگه: «حرکت روبه بالا یا رو به پایین قیمت یک حرکت خلاف جهت ایجاد میشود.

    بیت کوین یک زمانی از ۳۸۰۰ سریع رسید به ۲۰۰۰۰ دلار، مسلما زمانی بر میگرد به قیمت ۳۸۰۰ دلار، اما این به معنای نابودی نیست.

    و این نوسانات شدید بالا و پایین رفتن انقدر ادامه پیدا تا به یک حالت تعادل برسد. بعضی‌ها گفته‌اند زمانی به حالت تعادل میرسد که تمام بیت‌کوین‌ها تولید شده باشد و آن موقع شاید یک بیتکوین صدها هزار دلار بیارزد.

    کلا رسانه‌های منفی و مخالف ارزهای دیجیتالی وقتی رشد میکنند، هیچ چیزی نمیگویند، کافی است که ارزهای دیجیتالی افت کنند، آن وقت تیتر میزنند که پایان یا مرگ ارزهای دیجیتالی نزدیک است.

    و این خبرهای منفی هم خوب هستند، چون به امواج الیوت سرعت میبخشند و باعث میشوند که ارزها افت شدیدی پیدا کنند. اما طبق امواج الیوت پس هر افت شدید، رشد شدیدی هم حاصل میشود.

مطالب پیشنهادی