ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیبورد مجازی
تکنولوژی

پتنت جدید اپل از کیبورد مجازی برای کامپیوترهای مک و آیپد خبر می دهد

در میان غوغای مربوط آیفون 10 ممکن است بسیاری فراموش کرده باشند که اپل کامپیوتر و تبلت هم تولید می کند، با این حال پتنت های جدید این کمپانی حاکی از این است که کامپیوترهای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

در میان غوغای مربوط آیفون 10 ممکن است بسیاری فراموش کرده باشند که اپل کامپیوتر و تبلت هم تولید می کند، با این حال پتنت های جدید این کمپانی حاکی از این است که کامپیوترهای جدید این کمپانی ممکن است به قابلیت های خاصی مجهز شوند.

در پتنت منتشر شده توسط «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده»، کیبوردی مجازی روی یک نمایشگر به تصویر کشیده شده که حس کار با کیبورد فیزیکی را برای کاربران به ارمغان می آورد.پتنت اپلبر اساس تصاویر منتشر شده اپل در حال کار روی صفحه ای لمسی است که می تواند کیبوردی را همراه با کلیدهای موزیک و تنظیم صدا به نمایش گذاشته و با ایجاد بازخورد لمسی حس کار کردن با کیبورد واقعی را به کاربر القا کند. این کیبورد همه کاره بوده و علاوه بر کامپیوتر به لپ تاپ و آیپد نیز متصل می شود.

اپل مدعی شده که این فناوری نسبت به کیبوردهای فیزیکی مزیت هایی دارد، برای مثال کاربر می تواند ظاهر آن را بر اساس اولویت های خود سفارشی سازی کرده یا برای موارد مختلف تنظیم کند.

اگرچه این فناوری فعلا در حد پتنت باقی مانده اما تعبیه آن در مک بوک می تواند به افزایش قیمت این دستگاه منجر شود، این در حالی است که اخیرا گزارش های بسیاری از تلاش این کمپانی برای عرضه مدل های با قیمت کمتر به گوش می رسد.

در هفته های اخیر پتنت دیگری در رابطه با صفحه کلید از این کمپانی منتشر شد که در برابر گرد و خاک و ذرات دیگر مقاوم است. برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به این کیبورد می توان از دو روش بهره برد، روش اول این است که درز‌ها و شکاف‌های میان همه‌ی کلید‌ها آب بندی و بسته شود. در روش دوم نیز  غشا‌یی مخصوص زیر هر کلید تعبیه شده که با هر‌ بار تماس هوایی را تولید کرده و ذرات ریز را خارج می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    سیستم عامل ویندوز ده که

مطالب پیشنهادی