ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Sea of Thieves باید بدانید

نمی توان چشم را به روی واقعیت ها بست. سونی در نسل هشتم یکه تاز عرصه رقابت در نبرد بین کنسول ها بوده و مایکروسافت با سیاست های اشتباه خود در ابتدای نسل و کمبود ...

سید سینا مصطفوی
نوشته شده توسط سید سینا مصطفوی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

نمی توان چشم را به روی واقعیت ها بست. سونی در نسل هشتم یکه تاز عرصه رقابت در نبرد بین کنسول ها بوده و مایکروسافت با سیاست های اشتباه خود در ابتدای نسل و کمبود عناوین انحصاری نتوانسته آن گونه که باید در این نسل بدرخشد. حال این استودیوی Rare است که قصد دارد روحی تازه در کالبد مایکروسافت بدمد.

استودیو انگلیسی ریر همیشه به خاطر ساخت بازی هایی مبتکرانه و مفرح محبوبیت زیادی بین گیمر ها داشت. سری بازی های Banjo و Viva Piñata بخشی از این عناوین محبوب هستند.

در نمایشگاه E3 سال 2015 بود که استودیو ریر در کنفرانس مایکروسافت بازی جدید خود را با نام Sea of Thieves معرفی کرد. یک سال بعد نیز اولین گیم پلی از بازی به نمایش در آمد. مانند همیشه حس مفرح بازی های این شرکت و البته نوآوری در گیم پلی در این تریلر مشهود بود. حال باید صبر کنیم و ببینیم که آیا Sea of Thieves می تواند انتظارات طرفداران را بر آورده کند یا خیر.

بدون برنامه عمل نکنید

یک دزد دریایی خوب هرگز بدون نقشه گنج و بدون برنامه به دریا نمی رود. در جزیره های مختلفی که در سرتاسر دنیای بازی وجود دارند، چادرهایی قرار دارد که با علامت کلید به آسانی قابل تشخیص است. در این چادرها می توانید نقشه های گنج را از صاحب مغازه خریداری کرده و سپس به دنبال گنج بروید. اولین نقشه ی گنج بازی که Voyage in Sea of Thieves نام دارد مجانی است و لازم نیست پولی برای آن بپردازید.

نکته ی جالب دیگر این است که شما باید قبل از شروع سفر برای یافتن گنج به اتاقی زیر عرشه کشتی رفته و پیشنهاد سفر را روی کاغذی یادداشت کنید و سپس برای انجام سفر از خدمه کشتی رای گیری کنید. اگر تعداد مخالفین بیشتر باشد نمی توانید به آن سفر بروید.

یکی از نقشه های گنج

مراقب گنج خود باشید

بدون شک هر دزد دریایی دوست دارد کشتی خود را از صندوق های طلا و جواهرات پر کند. اما آیا این کار در دریای دزدان عاقلانه است؟ فرض کنید در حال گشت و گذار در دریا هستید و به دلیلی کشتی شما غرق می شود. این زمانی است که باید با گنج هایتان خداحافظی کنید. همچنین این خطر وجود دارد که بازیکنان دیگر رد شما را گرفته و سعی کنند گنج های شما را بدزدند. اما راه حل چیست؟

یکی از راه های عاقلانه این است که صندوق های گنج خود را در نزدیک ترین جزیره به مغازه داری که قبلا به وی اشاره کردیم بفروشید تا دیگر استرس حمل آن ها را نداشته باشید. همچنین می توانید گنج های ارزشمندتر را در مکان های خلاقانه تری در کشتی خود مخفی کنید. برای مثال اتاق کاپیتان، زیر سکان کشتی و پشت بشکه ها مکان های بهتری هستند.

برای محافظت از گنج باید بجنگید!

به کشتی دیگران دستبرد بزنید

از زندگی مانند دزدان دریایی انتظار دیگری دارید؟ همان طور که دیگران می توانند به کشتی شما حمله کنند، شما نیز می توانید به کشتی دیگران یورش ببرید. یک کشتی را روی نقشه پیدا کنید و بعد از پیدا کردنش با توپ های جنگی یا افراد خود به آن حمله کنید و با کشتن خدمه کشتی آن را غارت کرده و گنج هایشان را تصاحب کنید.

البته به یاد داشته باشید دشمنان بعد از مدت کوتاهی از مرگشان دوباره به کشتی خود برمی گردند و اگر شما در غارت سرعت و مهارت کافی نداشته باشید ممکن است در حالی که صندوقچه گنجی در دستتان است خود را در محاصره دشمنان عصبانی ببینید.

توپ ها آماده شلیک

نگران بیرون افتادن از کشتی نباشید

ممکن است در بازی به دلایل متفاوتی از کشتی بیرون افتاده و به درون آب سقوط کنید. اما لازم نیست بترسید. برای حل این موضوع دو راه وجود دارد. راه اول این است که از دوستانتان بخواهید کشتی را نگه دارند تا شما شنا کرده و خود را به آن ها برسانید

راه دوم این است که درحالیکه در آب هستید کمی صبر کنید تا زمانی که ببینید از آب دود آبی رنگی خارج می شود. بعد موجودی آبی رنگ (سایرن) از دریا خارج می شود. اصلا نگران نباشید زیرا او شما را نخواهد خورد. کار سایرن این است که شما را به کشتی تان تله پورت کند.

 برای پیدا کردن خدمه خود با آن ها صحبت کنید

در دریای دزدان نقشه ای وجود ندارد که بتوانید محل خدمه را در کشتی یا جزیره ای که در آن توقف کرده اید نشان دهد. به این ترتیب دنبال خدمه گشتن و پیدا کردن آن ها کاری زمان گیر خواهد بود. در واقع برای یافتن آن ها فقط یک راه دارید: مکالمه با هر یک و پرسیدن مکان وی!

مکالمه صوتی در این بازی نقش اساسی دارد. شاید بتوان گفت برای موفقیت در هر مأموریت یا وظیفه ای باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط با دوستانتان داشته باشید. چه در زمان حمله به دشمنان، چه در زمان دفاع از کشتی، به دست آوردن گنج یا حتی پیدا کردن خدمه!

آیا ممکن است خدمه علیه شما شورش کنند؟

قابلیت کراس پلی بین ایکس باکس و ویندوز

در ابتدای مطلب از واقعیت های صنعت گیم گفته شد. بی انصافی است اگر در مورد یکی از بهترین ویژگی های بخش گیم شرکت مایکروسافت نگوییم.

اگر شما این بازی را به صورت دیجیتال از استور مایکروسافت بر روی ویندوز یا ایکس باکس خریداری کنید می توانید در پلتفرم دیگر آن را رایگان دریافت کنید. همین طور اگر شما با ایکس باکس بازی کنید (یا ویندوز) دوستانتان می توانند از هر دو پلتفرم به شما متصل شوند و از تجربه این عنوان لذت ببرند. قابلیت کراس پلی بدون شک یکی از برگ های برنده مایکروسافت است.

دشمنان متفاوت

در دنیای Sea of Thieves تنها دزدان دریایی نیستند که باید با آن ها رو به رو شوید. شما باید در هر لحظه مراقب حمله دشمنان متفاوتی باشید. مثلا هنگامی که در حال شنا در زیر آب برای به دست آوردن صندوق گنجی که در کشتی غرق شده ای قرار دارد هستید ممکن از مورد حمله یک کوسه قرار بگیرید. یا مثلا در هنگام برگشتن از جزیره ای به سمت کشتی خود و درحالیکه صندوقی در دست دارید احتمال دارد با گروهی از اسکلت ها مواجه شوید که قصد دارند جلوی شما را بگیرند.

اما شاید هیجان انگیزترین موجودی که حضورش در دنیای بازی تأیید شده کراکن باشد. پس باید آماده مقابله با کراکن غول پیکر که هدفی جز نابود کردن کشتی شما ندارد را نیز داشته باشید.

تصویر لیک شده از حضور کراکن در بازی

با کنترلر مخصوص بیشتر حس یک دزد دریایی را داشته باشید!

شاید بتوان گفت یکی دیگر از برگ های برنده مایکروسافت تولید کنترلر های مخصوص برای بازی های خاص و البته کنترلر هایی با طراحی های دلخواه مشتریان خود است. بازی Sea of Thieves نیز صاحب یکی از کنترلر های زیبا است.

رنگ خاص بنفش و طرح های سبز رنگ به این کنترلر ظاهری خاص داده است. تریگر RB نیز به رنگ طلایی است تا همیشه به دنبال به دست آوردن گنج های بیشتر برای خود باشید. نماد سبز رنگ اسکلت نیز بیشتر شما را در دنیای دزدان دریایی غوطه ور می کند. اطراف آنالوگ چپ نیز جهت های جغرافیایی رسم شده تا حس قطب نما را به شما القا کند. این کنترلر زیبا با قیمت 74.99 دلار آماده سفارش است.

بازی Sea of Thieves در تاریخ 20 مارچ سال 2018 برای ویندوز و ایکس باکس عرضه می شود و از امیدهای اصلی مایکروسافت برای رقابت با عناوین متعدد انحصاری سونی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی