ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Animus؛ دارک سولز، نصفه و نیمه

«انیموس» (Animus) به همان اندازه که به قولش عمل کرده به همان اندازه هم عنوانی فریبنده است. بازی همانگونه که انتظار داشتیم، نسبت به قسمت قبلی تجربه ای شبیه تر از «دارک سولز» (Dark Souls) ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

«انیموس» (Animus) به همان اندازه که به قولش عمل کرده به همان اندازه هم عنوانی فریبنده است. بازی همانگونه که انتظار داشتیم، نسبت به قسمت قبلی تجربه ای شبیه تر از «دارک سولز» (Dark Souls) ارائه می دهد ولی این شباهت ها جای آنکه انیموس را جذاب تر کنند گاهی اوقات به ضرر بازی تمام شده اند.

بازی در ازای سختی زیاد خود، بعد از هر مبارزه پاداش خوبی به بازیکن ها می دهد

در واقع بزرگترین مشکل بازی اینجاست که المان های الهام گرفته شده به خوبی در دنیای انیموس بسط داده نشده اند. انیموس بین میراث برادر بزرگترش و دارک سولز گیر کرده و به همین خاطر، بازی با تمام نکات مثبت و مکانیزم های سرگرم کننده اش به آن جایگاهی که لیاقتش را دارد نمی رسد.

انیموس به نوعی بسته گسترش دهنده و مستقل «بلاد مموری» (Ire: Blood Memory) به حساب می آید. همانند خیلی از بازی های نقش آفرینی موبایل، در اینجا نیز امید از دسته رفته، تاریکی دنیا را فرا گرفته و به عنوان قهرمان داستان باید به این جهنم پایان بدهید.

Animus
برخلاف بلاد مموری، بازی آفلاین بوده و برای تجربه آن نیازی به اینترنت ندارید.

مشابه بلاد مموری، انیموس هم از مرحله های کوتاه تشکیل شده است؛ در هر مرحله به مبارزه با دشمنان می روید و در نهایت به یک باس می رسید. اگر او را شکست دادید، به مرحله بعد رفته و همین روند تا پایان ادامه می یابد. اما چیزی که انیموس را نسبت به بلاد مموری جذاب تر کرده شباهت های بیشتری بازی به دارک سولز است.

در بازی دوربین جلوتر آمده و مبارزات به سادگی قسمت قبلی نیستند. بنابراین امکان دارد در مواجه با همان باس مرحله اول بازی نیز بارها طعم شکست را بچشید. البته در کنار افزایش درجه سختی، نبردها تاکتیکی تر شده اند و بنابراین اگر با برنامه پیش بروید مطمئنا با چالش های کمتری رو به رو خواهید شد.

Animus - Stand Alone
با پاداش هایی که در طول بازی به دست می آورید می توانید شخصیت خود یا اسلحه هایتان را قدرتمند تر کنید.

اما چیزی که باعث شده از این سیستم مبارزات تاکتیکی و دوربین نزدیک تر بیشترین لذت را نبرید، محیط های خالی بازی هستند. در هر مرحله تعداد دشمنان خیلی کم بوده و خیلی زود به باس نهایی می رسید. در حالی که سازنده می توانست از پتانسیل های دنیای عنوانش بهتر استفاده کرده و این قسمت های خالی نقشه را پر کند.

از طرفی سیستم کنترل انیموس با وجود اینکه همانند بلاد مموری است ولی به خاطر سختی بیشتر بازی، گاهی اوقات امکان دارد جای دکمه ها را اشتباه بگیرید. شاید اگر بعضی دکمه ها همانند خوردن معجون کنار بقیه نبودند، مشکل کنونی را دیگر نمی دیدیم.

Animus - Stand Alone
اگر هنگام اجرا با یک صفحه سیاه مواجه شدید، موبایل را راه اندازی مجدد کرده و دوباره به بازی بروید.

از دیدگاه جزییات گرافیک با یکی از بهترین های موبایل طرف هستیم. مدل سازی تک تک آبجکت ها با دقت بالایی انجام شده و اگرچه تنوع بعضی بخش ها، به خصوص محیط ها، می توانست بیشتر باشد ولی باز سازنده برای همین قسمت های گرافیکی عنوانش سنگ تمام گذاشته است.

البته این زیبایی ظاهری بدون قربانی نبوده و گاهی اوقات بازی افت فریم دارد. انیموس عنوان خاصی است، چیزی نیست که نمونه اش را در اسمارت فون ها ببینیم. به واسطه همین مسئله اگر جزو سه دسته طرفداران بازی های نقش آفرینی، عناوین سخت یا دارک سولز هستید حتما بازی را دانلود کرده و هر از چند گاهی به تجربه آن مشغول شوید.

Animus - Stand Alone

Animus - Stand Alone

سازنده: 10Birds قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 1000 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    لعنتی اندروییید ۵ میخاد

مطالب پیشنهادی