ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پمپ بنزین اینترنتی از سال جدید در شهر تهران آغاز به کار خواهد کرد

اواسط پاییز امسال بود که زمزمه‌هایی مبنی بر سوخت‌رسانی اینترنتی به‌گوش رسید و شرکتی موسوم به شرکت پتروآیریک در پشت پرده ماجرا قرار داشت، شرکتی که قرار بود از زمستان فعالیت گسترده خود را در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اواسط پاییز امسال بود که زمزمه‌هایی مبنی بر سوخت‌رسانی اینترنتی به‌گوش رسید و شرکتی موسوم به شرکت پتروآیریک در پشت پرده ماجرا قرار داشت، شرکتی که قرار بود از زمستان فعالیت گسترده خود را در شهر تهران آغاز کند ولی ترجیح داد به صورت آزمایشی این سه ماه زمستان را در منطقه ۲ تهران طی کند و حالا در بدو سال جدید در تمامی شهر تهران آغاز به کار کند.

شاید چشمتان به ماشین‌های سوخت پیدو در گوشه و کنار شهر تهران خورده باشد، خودروهایی که به‌نظر می‌رسد طراح منقوش روی آنها از نو صورت گرفته همانطور که اسم اپلیکیشن از پتروآیریک به پیدو تغییر یافته و ملموس‌تر شده است.

پیدو دارای ۲ نرم‌افزار برای کاربر و سوخت‌رسان است. نحوه استفاده از این نرم‌افزار به این صورت است که ابتدا کاربر درخواست خود را از طریق اینترنت اعلام می‌کند، نزدیک‌ترین ماشین سوخت‌رسان می‌تواند به آن پاسخ دهد و پس از اینکه قیمت و مسافت آن مشخص شد، کاربر دکمه تایید یا انصراف را انتخاب کند.

به گفته به گفته «احسان جعفرتباری»، مدیر اجرایی این سامانه درخواست سوخت آنلاین  این طرح برای نخستین‌بار است که در خاورمیانه و برای چهارمین‌بار در جهان اجرایی می‌شود. او می‌گوید که درحال حاضر تعداد کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال ‌هزار لیتر بنزین را دارند، در فاز اول ۵٠ دستگاه بوده اما تا اواسط بهار تعداد آنها به ٣٠٠ دستگاه افزایش می‌یابد.

پیش‌تر «سعید مهرعلیان» مدیرعامل شرکت پتروآیریک در گفتگو با دیجیاتو درباره نحوه عملکرد این برنامه اینطور گفته بود:

«قیمت بنزین ارائه شده توسط این سامانه همان لیتری ۱۰۰۰ تومان است و تنها هزینه حمل و نقل به آن اضافه خواهد شد. وقتی بنزین می‌زنید مجبور هستید حداقل نیم ساعت ترافیک تهران را تحمل کنید تا به پمپ بنزین برسید. علاوه بر این باید زمان زیادی هم در صف منتظر بمانید و در این صورت حدود چهل دقیقه و حتی بیشتر وقت شما گرفته خواهد شد. در نتیجه توزیع اینترنتی بنزین می‌تواند ضمن جلوگیری از هدر رفتن زمان کاربران، به کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک کند.»

درحال حاضر توزیع سوخت آنلاین در کشورهای آمریکا، آلمان و چین اجرا می‌شود و ایران چهارمین کشوری است که اقدام به اجرای چنین طرحی کرده است.

متقاضیان می‌تواند این نرم‌افزار را از کافه بازار یا سیب اپ‌ دانلود کنند. بر اساس گفتگوی مهرعلیان با دیجیاتو، طرح مذکور مورد تایید اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت بوده و کامیون‌های آن براساس استانداردهای NSPA ساخته شده و آن‌گونه که مدیران این استارت‌آپ می‌گویند، اجرای این طرح مشکلی از نظر ایمنی ایجاد نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • si_na
    si_na | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    حال اگه برف بیاید بارون بیاید باز همون ۱۰۰۰تومانه یا نه

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

      قیمت بنزین بله ولی احتمالا اون هزینه حمل و نقلی که گرفته میشه بالا پایین بشه مثل سایر اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی که با توجه به ترافیک و هوا عوض میشه نرخاشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی