ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دومین گزارش پدیده سال دایرک منتشر شد؛ بازی ایرانی کوییز آو کینگز، پدیده اجتماعی بازار

دومین گزارش پدیده سال که در آن مرکز تحقیقات بازی‌ های دیجیتال (دایرک) به صورت سالانه به بررسی یک بازی پر مخاطب در بازار ایران می پردازد منتشر شده و بعد از تحلیل عنوان Clash of ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

دومین گزارش پدیده سال که در آن مرکز تحقیقات بازی‌ های دیجیتال (دایرک) به صورت سالانه به بررسی یک بازی پر مخاطب در بازار ایران می پردازد منتشر شده و بعد از تحلیل عنوان Clash of Clans طی سال گذشته، امسال نوبت به بازی ایرانی Quiz of Kings رسیده است.

این بازی که بر سنجش اطلاعات عمومی کاربران استوار است، در سال 95 با رشد 1683 درصدی کاربران، به یکی از پرمخاطب ترین بازی های ایرانی تبدیل شد. کوییز آو کینگز در لیگ بازی های رایانه ای ایران هم پرمخاطب ترین بازی این مسابقات بود.

با وجود تکراری بودن پلتفرم اولیه این عنوان که شباهت زیادی به بازی اطلاعات عمومی-محور «تریویا» (Trivia) دارد، سازندگان بازی توانستند در استمرار تعامل با کاربران خود در مواردی همچون تولید سوالات تازه، خوب عمل کرده و از نظر کسب درآمد و حفظ کاربران موفق ظاهر شوند.

دایرک در گزارش پدیده سال خود، از زمان انتشار رسمی کوییز آو کینگز در ابتدای پاییز 94 تا انتهای پاییز 96، این بازی را تحت بررسی قرار داده که در ادامه به پر اهمیت ترین بخش های آن می پردازیم.

طی دوره زمانی ذکر شده، 8 میلیون و 850 هزار و 269 دستگاه فعال برای این عنوان وجود داشته است. البته حساب های کاربری ساخته شده در همین بازه، 11 میلیون و 133 هزار و 885 کاربر بوده و علت اختلاف بین این دو رقم، وجود چند حساب کاربری روی یک دستگاه و همچنین وجود حساب های کاربری تقلبی در بازی است.

Quiz of Kings

کوییز آو کینگز به صورت میانگین طی مدت زمانی دو ساله، هر ماه 1 میلیون و 4 هزار و 411 کاربر فعال ماهانه داشته و تعداد کاربران فعال روزانه بازی، به طور میانگین 299 هزار و 484 کاربر است.

در مجموع بیش از 7 میلیارد و 715 میلیون دقیقه وقت صرف انجام این بازی شده و در همین مدت، بیش از 2 میلیارد و 366 میلیون بار کاربران به Quiz of Kings وارد شده اند. کاربران فعال روزانه بازی، به طور متوسط در هر روز 12 دست مسابقه دادند که هر کدام از این دست ها به طور میانگین 196 ثانیه طول کشیده است.

کاربران برندهای سونی، اپل، هواوی، سامسونگ و ال جی به ترتیب بیشترین تعداد دستگاه فعال، بیشترین زمان صرف شده و در نهایت بیشترین تعداد دست های بازی شده را داشته اند.

90 درصد از کاربران فعال، از موبایل های هوشمند به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده کرده اند و 10 درصد باقی به کاربران تبلت ها اختصاص دارد. 85 درصد دستگاه های فعال کوییز آو کینگز مختص به سیستم عامل اندروید هستند و بقیه کاربران فعال، روی سیستم عامل iOS به بازی کردن مشغول بوده اند.

برای مشاهده گزارش کامل می‌ توانید به سایت دایرک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad.ash
    mohammad.ash | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    بازیش مشکلاتی داره ولی به عنوان یه بازی ایرانی واقعا چند بازیش مشکلاتی داره ولی به عنوان یه بازی ایرانی واقعا چند لول از سطح ایران بالاتره. هندل کردن چن میلیون کاربر کار آسونی نیست و زیرساخت و تیم فنی خیلی خیلی قوی ای میخواد. در مجموع واقعا بازی سرگرم کننده ایه.لول از سطح ایران بالاتره. هندل کردن چن میلیون کاربر کار آسونی نیست و زیرساخت و تیم فنی خیلی خیلی قوی ای میخواد. در مجموع واقعا بازی سرگرم کننده ایه.

  • mohammad.ash
    mohammad.ash | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    با

  • Babak Za
    Babak Za | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    دیجیاتوی عزیز، چند وقت پیش که کانال ارتباطی صدای شما رو راه انداختید ایمیلی واستون فرستادم در خصوص سرقت اطلاعات شخصی از روی گوشیم توسط این بازی و عدم پاسخگویی صاحبانش به این امید که برخلاف کافه بازار شما پیگیر باشید، اما ظاهرا شما هم مثل بقیه اهمیتی به موضوع نمیدید، دلیلش رو نمیدونم ولی هر چی هست یه بار دیگه خواهش میکنم موضوع من رو پیگیری کنید.

    سال خوبی داشته باشید

  • AmrH
    AmrH | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    بی‌مزه‌ترین بازی موجود در بازار، اگه این نیست پس چیه؟

مطالب پیشنهادی