ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست سقوط گلکسی اس 9
تکنولوژی

تست سقوط گلکسی اس 9 [تماشا کنید]

امروزه بسیاری از موبایل های پرچمدار علاوه بر نمایشگر، از پنل پشتی شیشه ای هم بهره می برند که علی رغم زیبایی ظاهری، مقاومت آنها را در برابر سقوط از ارتفاع به شدت کاهش می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

امروزه بسیاری از موبایل های پرچمدار علاوه بر نمایشگر، از پنل پشتی شیشه ای هم بهره می برند که علی رغم زیبایی ظاهری، مقاومت آنها را در برابر سقوط از ارتفاع به شدت کاهش می دهد.در این میان سری گلکسی اس دارای لبه های منحنی است  که در این زمینه نکته مثبتی به نظر نمی رسد.

با این حال استفاده از آلومینیوم AL 7003 در کنار افزایش 0.2 میلی متری گوشه های بدنه و افزایش 20 درصدی قطر شیشه محافظ نمایشگر، مقاومت این موبایل در برابر سقوط را به میزان 20 درصد نسبت به نسل پیشین افزایش داده است.

برای بررسی تاثیر عملی این موارد گلکسی اس 9 را هم به همان مسلخی برده ایم که چند ماه قبل آیفون 10 از آن جان سالم به در نبرد.

تست سقوط 1تست سقوط گلکسی اس 9

اولین تست سقوط از فاصله 0.9 متری صورت می گیرد که تقریبا برابر با ارتفاع جیب شلوار است. برای آزمایش مقاومت پنل پشتی، نمایشگر را رو به بالا گرفته ایم اما حین سقوط ابتدا لبه آن به زمین برخورد کرده است.

همانطور که انتظار داشتیم مشکلی برای نمایشگر پیش نیامده اما پنل پشتی کاملا شکسته است. لبه سمت چپ دقیقا در قسمت منحنی نمایشگر خرد شده و هنگام دست کشیدن روی آن خرده ریزهای شیشه از بدنه جدا می شدند.

روی لبه آلومینیومی نیز خوردگی های ایجاد شده اما دوربین عقب سالم مانده است. در کل کارایی موبایل مشکلی ندارد اما بدنه به صورتی آسیب دیده که باید قاب آن عوض شود.

تست سقوط 2تست سقوط گلکسی اس 9

در این بخش هم سقوط از ارتفاعی مشابه اما در حالی که صفحه‌نمایش به سمت پایین قرار گرفته صورت گرفته است.

حتی قبل از برداشتن اسمارت فون از روی زمین مشخص بود که ضربه وارد شده اوضاع پنل پشتی را بدتر از قبل کرده و این بار از محل برخورد تا نزدیک سنسور اثر انگشت ترک خورده است. با این حال نکته جالب این جاست که نمایشگر علی رغم سقوط از ارتفاع تقریبا یک متری همچنان سالم باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • a.h.f
    a.h.f | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    دوستان دقت کنید که فاصله 3 متر نیست 3 فوت هست که از یک متر هم کمتره اصلا مشخصه از فاصله کمر شخص به زمین رها میشه
    برای یک متر اصلا مقاومت مناسبی نداره بدنه به شدت حساس به ضربه است

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    صداش نمیاد

مطالب پیشنهادی