ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حریم حصوصی ویندوز 10
تکنولوژی

نسخه های بعدی ویندوز از فرمت فشرده HEIF برای تصاویر پشتیبانی می کنند

بعد از iOS و اندروید P، حالا نوبت به مایکروسافت رسیده که پشتیبانی از فرمت HEIF را به سیستم عامل خود اضافه کند. تصاویر HEIF یا High Efficiency Image Format (فرمت فایل تصویری با بازده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

بعد از iOS و اندروید P، حالا نوبت به مایکروسافت رسیده که پشتیبانی از فرمت HEIF را به سیستم عامل خود اضافه کند. تصاویر HEIF یا High Efficiency Image Format (فرمت فایل تصویری با بازده بالا) قرار است که به زودی جایگزین فرمت قدیمی JPEG بشوند.

درست مثل JPEG، فرمت HEIF هم از یک تکنولوژی خاص برای فشرده سازی تصاویر استفاده می کند تا بتوانید در عین حفظ کیفیت، آن ها را با حجم کمتری در اختیار داشته باشید. گفته می شود که تصاویر HEIF می توانند دو برابر تصاویر JPEG فشرده تر باشند.

اما به غیر از این مزیت دیگر فرمت HEIF سازگاری آن با تصاویر زنده، تصاویر زنجیره ای، صحنه های سه بعدی، صدا و فرمت های دیگر است. به عبارت دیگر با استفاده از این فرمت نه تنها تصاویرتان فضای کمتری در حافظه اشغال می کنند، بلکه می توانید با آخرین تکنولوژی های عکاسی دیجیتالی نیز همگام باشید.

به گفته دو تن از اعضای تیم مایکروسافت ویندوز فرمت HEIF به طور آزمایشی در بیلد ۱۷۶۲۳ ویندوز ارائه شده و هم اکنون تعداد محدودی از کاربران ویندوز به آن دسترسی دارند. البته در بیلد فعلی هنوز امکان ویرایش این تصاویر فشرده را نخواهید داشت، اما این خصوصیت را در آپدیت های بعدی تجربه خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی