ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دوازده تیپ شخصیتی که به عنوان همکار باید از آنها دوری کنید

روانشناسان اثبات کرده‌اند افرادی که بیشتر وقتتان را با آنها می‌گذرانید بر حال شما، چگونگی سپری کردن زمان و نگرشتان نسبت به دنیا تاثیر گذاشته و آن را شکل می‌دهند. به همین علت بسیار مهم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

روانشناسان اثبات کرده‌اند افرادی که بیشتر وقتتان را با آنها می‌گذرانید بر حال شما، چگونگی سپری کردن زمان و نگرشتان نسبت به دنیا تاثیر گذاشته و آن را شکل می‌دهند. به همین علت بسیار مهم است که چه مدل اشخاصی در اطرافتان حضور دارند.

دوستان یا همکارانی که موفقیتتان را می‌خواهند هر روز شما را به بهتر شدن تشویق می‌کنند. آنها الهام بخش حرکت و باور مثبت نسبت به خودتان شده و پس از زمانی که با آنها می‌گذرانید، احساس می‌کنید که فرد بهتری شده‌اید.

اما اشخاص دیگری هم هستند که همواره غرولند کرده، بهانه آورده و به پیرامونشان با نگرشی منفی می‌نگرند. این افراد روی دیگران تاثیر می‌گذارند و حتی اگر در انتخاب و نوع نگرششان شریک نشوید نیز بازهم تغییراتی را احساس خواهید کرد. به طور خلاصه دسته دوم اشخاصی هستند که حال شما را بد کرده و باید از آنها دوری کنید.

در این مطلب به بررسی دوازده تیپ شخصیتی از این نوع افراد می‌پردازیم که به عنوان یک همکار (یا حتی دوست) باید از آنها دوری کنید:

۱- انگل ها

این نوع افراد به نظر اشخاصی دوست داشتنی به نظر می‌رسند اما در هر موقعیتی سعی می کنند به شما نزدیک شده و به جای آنکه زندگی خود را در پیش بگیرند، راه شما را تصاحب کنند. پس از ارتباط با آنها شما احساس می‌کنید که انرژی شما گرفته شده و نابود شده‌اید. توجه داشته باشید که این افراد در طولانی مدت آسیب‌های زیادی به شما وارد می کنند.

۲- خودخواه‌ ها

این اشخاص تنها زمانی  برای شما وقت می‌گذارند که به شما نیاز دارند یا باعث راحتیشان می‌شوید و فقط وقتی با شما صحبت می‌کنند که نیاز دارند حرفشان را بشنوید. یک رابطه به هیچ وجه نمی‌تواند یک طرفه باشد و شما هم نباید زمان و موقعیت های خود را برای آنها هدر دهید.

۳- کینه جو ها

این تیپ شخصیتی هیچ وقت نمی‌تواند کسی را بخشیده و از تقصیرش بگذرد. آنها رنجش و شکایت خود را همواره حفظ کرده و نمی توانند روی اتفاقات خوب تمرکز کنند. باور کنید که هیچ وقت نمی‌توانید با این مدل افراد ارتباط خوبی برقرار کنید چرا که آدمی همواره در حال اشتباه کردن است. پس همیشه آنها بهانه‌ای برای ناراحت شدن از دست شما خواهند داشت.

۴- وعده شکنان

فرد یاد شده همیشه در حال دادن وعده‌های پوشالیست و نمی‌تواند در انجام آنها موفق باشد. او سعی می کند تا شما را با گفتن چیزی که می‌خواهید بشنوید، گول زده و خوشحالتان کند. پس از آنکه خیالش راحت شد سراغ تصمیم خود رفته و قولش را فراموش می‌کند. در نتیجه هیچ وقت نمی‌توان به این نوع افراد اعتماد کنید و یه همین دلیل است که ایجاد یک ارتباط سالم با آنها بسیار سخت می‌شود.

۵- قضاوت‌گر ها

یک شخص قضاوت گر درباره همه چیز و همه کس نظر می‌دهد و تمامی اتفاقات را از نگاه خود برداشت می‌کند. آنها به اشتباه فکر می‌کنند قادرند شخصیت و ذهنیت افراد را بخوانند اما نظر آنها بیشتر به سمتی ویژگی‌های منفی بقیه می‌رود تا خصوصیات مثبت آنها. پس از مدتی این نوع همکارها سراغ شما آمده، پست سرتان حرف در می‌آورند و برای دیگران تنها نقص‌ها و مشکلاتتان را بازگو می‌کنند.

۶- دورغگو ها

اگر کسی یک‌ بار به شما دروغ بگوید، در واقع از اعتماد شما سو استفاده کرده و به رابطه‌تان توهین می‌کند؛ حال اگر دروغی مصلحتی باشد یا از روی عادت، شما قادر نیستید به درستیِ سخنان آنها اعتماد کرده یا حتی نمی‌توانید روی نزدیک بودن حرفشان به حقیقت حساب کنید. در نتیجه هیچگونه ارتباط سالمی از معاشرت با این نوع اشخاص به دست نمی‌آید.

۷- منفی باف ‌ها

همه‌  آدم‌هادر مواقعی شکایت کرده و غرولند می‌کنند اما وقتی شخصی همیشه در حال غر زدن، ایرادگیری و سرزنش کردن است، پس از مدتی نگرش منفی‌اش روی شما نیز اثر می‌گذارد و همه می‌دانند که منفی بافی همیشگی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.

۸- حسود ها

این افراد همیشه نسبت به آنچه در اختیارتان است، فعالیتی که انجام می‌دهید و شخصیتی که دارید احساس حسادت دارند. توجه داشته باشید که میان حسادت و تحسین فاصله‌ی زیادی است . حسادت بدترین نوع از رفتار سمی به شمار می‌رود چرا که می تواند در خوشحالی یک فرد موفق تاثیر گذاشته و به او احساس گناه دهد.

۹- فریب دهندگان

برخی افراد قابلیت عجیبی در تاثیرگذاری بر دیگران دارند و می توانند آنها را طوری فریب دهند که فعالیت دلخواهشان را در پیش گیرند. این اشخاص با شما تنها زمانی مهربانند که چیزی می‌خواهند و اگر برایشان مفید نباشید آنقدر احساس گناه تزریق می‌کنند تا به خواسته‌شان تن دهید. اگر این روند مرتبا تکرار شود و مجبور شوید کاری را که نمی‌خواهید به اجبار برای شخصی انجام دهید، سریعا از وی فاصله گرفته تا دیگر فریب این مار خوش خط و خال را نخورید.

۱۰- اشخاصی که گذشته شما را به یادتان می‌آورند

افراد تاثیرگذار در زندگیتان بهتر است بعضی مواقع به شما آسان بگیرند و درک کند که ممکن است به دلایل خاصی قدم اشتباهی در زندگی بردارید. اگر شخصی همواره اشتباهات کوچکتان را به شما یادآوری کند، نخواهید توانست بر فعالیتتان تمرکز کنید چرا که نگرانید این اشتباهات را تکرار کرده و استرس زیادی نصیبتان خواهد شد. هیچ شخصی دلش نمی‌خواهد که هر روز شکست‌های خود را مرور کند و به همین علت، بهتر است از این افراد دوری کنید.

۱۱- تاثیرگذاران منفی

در طول زندگی خود به شخصیت‌های زیادی بر می‌خورید که سعی دارند شما را در انتخاب فعالیتی که انجامش برایتان سخت است، تشویق کنند. حال اگر فعالیت موردنظر، تاثیر نامطلوب و اسفناکی بر شما بگذارد باید در نظر داشته باشید که ممکن است این فرد تاثیرگذاری منفی باشد. این تاثیرگذاران منفی را با دوستان و همکاران خوب خود اشتباه نگیرید چرا که افراد مثبت همیشه وضعیت شما را درنظر گرفته و سعی می‌کنند باعث پیشرفتتان شوند، نه پسرفتتان.

۱۲- آنهایی که حمایتتان نمی‌کنند

اطرافیان شما باید از شما و شخصیتتان (همانطوری که هستید) حمایت کنند، به اهدافتان اهمیت داده و برای موفقیتتان خوشحال شوند. آنهایی که حمایتتان نمی‌کنند احتمالا اهمیتی به موفقیت ‌هایتان نمی‌دهند. این گونه افراد مسلما زمانی که به شدت نیازمند حمایتشان هستید شما را تنها خواهند گذاشت. پس بهتر است به سراغ آنهایی بروید که تحت هر شرایطی شما را دوست داشته و حمایتتان می‌کنند.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    اطراف من که پره از اینطور ادمها شاید ۹۰ درصد افراد یکی یا چندتا از این خصوصیت ها رو داشته باشن

مطالب پیشنهادی