ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین های خودران با عابرین صحبت خواهند کرد

در طول سالیان گذشته، رانندگان به قدرت بالایی در ارتباط با دیگران رسیده‌اند و قادرند با حرکت دست، سر یا ارتباط چشمی به عابرین پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان نشان بدهند که قصد انجام چه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

در طول سالیان گذشته، رانندگان به قدرت بالایی در ارتباط با دیگران رسیده‌اند و قادرند با حرکت دست، سر یا ارتباط چشمی به عابرین پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان نشان بدهند که قصد انجام چه کاری را دارند. اگر تمام اینها جواب نداد، آنگاه سراغ بوق رفته یا شیشه را پایین کشیده و هر چه می خواهند بر زبان جاری می‌کنند اما اگر انسان از پروسه رانندگی حذف شود، ماشین‌ها قادر نیستند که این حرف‌ها را انتقال دهد. در این صورت چطور می‌شود ماشین های خودران با عابرین صحبت کرده و به آنها اطلاعاتی ارائه دهند؟

به نظر می‌رسد که شرکت اوبر جوابی برای این سوال یافته است. آخرین پتنت منتشر شده توسط این شرکت، از تعبیه‌ی چراغ‌ها و فلش‌هایی خبر می‌دهند که ارتباط مستقیم میان ماشین های خودران با عابرین پیاده را ممکن می‌کند.

در تصاویر این پتنت، چند چراغ چشمک زن به شکل یک فلش در پشت آینه‌های کناری قرار گرفته که می‌توانند بدین طریق اطلاعاتی را به عابران ارائه دهند.

برای مثال در شکل بالا، این فلش‌ها سعی دارند به عابرین اطلاع دهند که اکنون آنها می‌توانند از خیابان رد شوند. همچنین تصویر یک راننده‌ی مجازی نیز روی شیشه ی ماشین نقش بسته که جهت راست را به عابرین نشان می دهد.

البته پتنت مذکور توسط دفتر پتنت‌های الایات متحده تایید نشده اما به نظر می‌رسد این ایده در واقع چارچوبی باشد که اوبر قصد دارد با ارتقا دادن آن، ارتباط میان این ماشین های خودران با عابرین را برقرار کند. برای مثال برنامه‌ی بعدی کمپانی یاد شده استفاده از صدای ماشینی برای تحقق بخشیدن به این رویاست.

پتنت یاد شده کاملاً به تمرکز روی ایده‌ی راهنمایی دادن به عابرین پیاده برای رد شدن از خیابان تمرکز دارد اما تنها هدف این شرکت نیست چرا که اوبر اعلام نموده، قصد دارد روند و پروسه‌ی انتقال اطلاعات را به قدری پیشرفت دهد که به وسیله‌ی آن ماشین های خودران اطلاعات کاملی به عابرین بدهند تا آنها بتوانند تمامی عملکرد خود نظیر زمان سبقت گرفتن یا عبور دوچرخه از کنار آنها را تشخیص دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    در مورد پروژکتوری که جلوی ماشین در نظر گرفته شده و خطوطی را کف خیابون به نمایش میذاره ، اشاره ای نکردید.

مطالب پیشنهادی