ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکسپریا XZ2 سونی تحت آزمایش؛ نتایج تست شارژدهی باتری مشخص شد

سونی در کنگره جهانی موبایل در اسفند ماه سال جاری موبایل های پرچمدار اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact را معرفی کرد و تنها چند روز بعد، از آنها در تهران پرده برداشت. اخیراً نتایج آزمایش باتری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

سونی در کنگره جهانی موبایل در اسفند ماه سال جاری موبایل های پرچمدار اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact را معرفی کرد و تنها چند روز بعد، از آنها در تهران پرده برداشت. اخیراً نتایج آزمایش باتری آنها مشخص شده است.

پیش از این موبایل های سونی به شارژدهی باتری مناسب شهرت داشتند. موبایل های جدید سری XZ2 از باتری بزرگتری نسبت به نسل پیشین (اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact) بهره می برند و به همین دلیل انتظار بهبود عملکرد باتری آنها می رود. وبسایت فون آرنا تصمیم گرفته آنها را تحت آزمایش قرار دهد.

اکسپریا XZ2 میزان شارژدهی نزدیک به 9 ساعت را ارائه داده و به این ترتیب بهبود قابل توجهی را نسبت به XZ1 شاهد هستیم. ولی XZ2 Compact علی رغم اینکه عدد بالاتری را نسبت به XZ2 کسب کرده، ولی در نهایت نسبت به نسل قبلی خود میزان شارژدهی کمتری (با حدود 2 ساعت اختلاف) دارد. همچنین باید گفت در بین موبایل هایی که در این جدول مقایسه شده، XZ1 Compact بهترین نتیجه را ارائه داده. به نظر می رسد این تفاوت به علت رزولوشن نمایشگر باشد. XZ1 Compact دارای رزولوشن 720 در 1280 است در حالی که XZ2 Compact رزولوشن بالاتر 1080 در 2160 دارد.
در آزمایش دیگر مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن کامل موبایل ها مقایسه شده. دو پرچمدار جدید سونی از نسخه 3.0 شارژ سریع بهره می برند و شارژر مخصوص بهره مند از این قابلیت نیز در جعبه قرار داده شده، ولی در مقایسه با سایر موبایل های پرچمدار بسیار کند شارژ می شوند. اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact نیاز به زمانی در حدود دو ساعت و 25 دقیقه برای شارژ دارند که این میزان در مقابل موبایلی مثل وان پلاس 5T که تنها در حدود یک ساعت و نیم از 0 تا 100 درصد شارژ می شود، بسیار طولانی است.

اکسپریا XZ2 (بر خلاف نسخه کامپکت) از شارژ بیسیم هم پشتیبانی می کند که البته سونی این شارژر را در جعبه قرار نداده و باید جداگانه خریداری شود. با این حال انتظار می رود زمان شارژ بیسیم از این مقدار هم طولانی تر باشد. در نهایت باید گفت که جدیدترین پرچمداران سونی میزان شارژدهی خوبی در مقایسه با رقبا دارند، اگرچه زمان شارژ دهی آنها چندان مناسب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    سونی به نظرم از نظر طراحی انگار عقیمه. واقعا نمی تونه چیزی رو تولید کنه که با گوشی های دیگه رقابت کنه.

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    باتریش که به نظر خوبه، اما من صبر میکنم تا از نزدیک ببینم

مطالب پیشنهادی