ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی نسخه متن باز سیستم عامل webOS را عرضه کرد

ال جی به تازگی خبر از ارائه نسخه کد متن باز webOS داده تا به این ترتیب توسعه دهندگان بتوانند از این سیستم عامل، در سایر محصولات هوشمند بهره ببرند. سیستم عامل ویژه ال جی که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

ال جی به تازگی خبر از ارائه نسخه کد متن باز webOS داده تا به این ترتیب توسعه دهندگان بتوانند از این سیستم عامل، در سایر محصولات هوشمند بهره ببرند.

سیستم عامل ویژه ال جی که اکنون در یخچال ها و تلویزیون های هوشمند این کمپانی به کار می رود، به لطف ارائه نسخه متن باز می تواند در دستگاه های دیگری از جمله تبلت ها و ست تاپ باکس ها تعبیه شود.

البته این اولین باری نیست که webOS به صورت کد متن باز عرضه می شود. در سال 2011 زمانی که مالکیت سیستم عامل یاد شده در اختیار اچ پی بود، این کمپانی از تصمیم خود مبنی بر ارائه نسخه ویژه متن  بار آن خبر داد.

رقیب هموطن ال جی، سامسونگ از مدت ها پیش سیستم عامل متن باز تایزن را توسعه داده و آن را در دستگاه های مختلف خود از جمله ساعت های هوشمند، تلویزیون ها، پخش کننده های بلو-رِی و جارو های رباتیک تعبیه کرده است.

سیستم عامل اختصاصی LG اکنون در بسیاری از تلویزیون های هوشمند این کمپانی ارائه می شود.

webOS ابتدا به عنوان سیستم عاملی برای رقابت با iOS و اندروید توسط کمپانی پالم توسعه داده شد. در ادامه موبایل های پالم Pixi و پالم Pre با این سیستم عامل معرفی شدند. سپس اچ پی کمپانی پالم را خریداری کرد و سیستم عامل یاد شده را بیش از پیش برای استفاده در تلفن های هوشمند و تبلت های خود توسعه داد و موبایل Veer را نیز با این سیستم عامل روانه بازار کرد.

در نهایت webOS در سال 2013 به ال جی فروخته شد و راه خود را به دستگاه هایی به جز تلفن های هوشمند باز کرد. به گفته دکتر «پارک» مدیر ارشد فناوری کمپانی ال جی: «زمانی که در سال 2013 ال جی webOS را برای تلویزیون های هوشمند تصاحب کرد، به پتانسیل فوق العاده آن پی برده بود».

ال جی در حال همکاری با «آژانس پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات ملی» کره جنوبی (به اختصار NIPA) است تا بتواند پیشنهادات ویژه ای برای همکاری از سوی سایر کمپانی ها در زمینه سیستم عامل مورد بحث را دریافت کند و به امید تجاری سازی این نسخه تازه ارائه شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    ال جی به نظرم برند پیشروی دنیای موبایل هست که میتونه در آینده حرفای زیادی برای گفتن داشته باشه. اگر کمی باندهای رسانه ای اجازه بدن مثل وی 30 پلاس که تعریف همه رو به همراه داشته، میتونه غوغا کنه

مطالب پیشنهادی