ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به دلیل نقض حقوق کاربران شاید تا 2 هزار میلیارد دلار جریمه شود

ساعاتی قبل در دیجیاتو خبر سوء استفاده دونالد ترامپ از اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر فیسبوک برای پیروزی در انتخابات را خواندید. این اتفاق در پی جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

ساعاتی قبل در دیجیاتو خبر سوء استفاده دونالد ترامپ از اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر فیسبوک برای پیروزی در انتخابات را خواندید. این اتفاق در پی جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران به واسطه آسیب پذیری های بخش تبلیغات فیسبوک اتفاق افتاده بود. اخیراً گزارش شده که شاید به دنبال این اتفاق فیسبوک با جریمه ای 2 تریلیون دلاری مواجه شود.

در صورتی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که با هدف حفظ حقوق مصرف کننده فعالیت می کند، نقض حقوق کاربران توسط فیسبوک را تشخیص دهد، این کمپانی به جریمه ای سنگین متهم می شود؛ جریمه ای که اگر برای هر کاربر معادل با 40 هزار دلار در نظر گرفته شود برابر 2 تریلیون دلار می شود.

البته باید اشاره کرد که سابقه رگولاتوری هایی از جمله کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده پیش نشان می دهد که معمولاً مبالغ جریمه را به نحوی تعیین می کنند که کمپانی ها توان پرداخت آن را داشته باشند. به این ترتیب پیش بینی می شود که جریمه اخیر نیز رقمی در حد چندین میلیارد دلار باشد.

در حال حاضر تحقیقات بسیاری در مورد موضوع نقض اطلاعات کاربران فیسبوک در آمریکا و نیز اروپا در جریان است. توجه FTC از زمانی به این موضوع جلب شد که «کریستوفر ویلی» کارمند کمبریج آنالیتیکا، اطلاعات شرکتی که در سوء استفاده از اطلاعات کاربران دست داشت را در اختیار رسانه ها قرار داد.

ویلی با اعلام این که کمبریج آنالیتیکا با بهره گیری از اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر فیسبوک آنها را هدف تبلیغات ویژه قرار داده، این موضوع را «آزمایشی عمیقاً غیر اخلاقی» توصیف کرده بود.

از سوی دیگر کمبریج آنالیتیکا در عین حال که تلاش می کند فاصله خود را با مشکلات پیش آمده برای فیسبوک حفظ کند، ادعا کرده که ویلی تنها یک پیمانکار در این کمپانی بوده. بر اساس گزارش ها کمبریج آنالیتیکا علاوه بر سوء استفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک، از اطلاعات دوستان آنها نیز سوء استفاده کرده. دوستانی که تمایلی مبنی بر به اشتراک گذاری داده های مورد سوء استفاده قرار گرفته نداشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Iman Mgh
    Iman Mgh | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    راست میگن پولشا بدن به خودمون

  • yosof
    yosof | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    فیسبوک اگه حقه بازترین شرکت دنیا باشه
    بازم ما ازش استفاده میکنیم
    چون دوست نداریم اطلاعاتمون دست داخلی ها بیافته
    (کنایه به بعضیها) ?

    • iop
      iop | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

      هایپ و ردبول اینقدر انرژی نداره که ساندیس به شماها انرژی میده. ?

    • آریا
      آریا | ۱ فروردین ۱۳۹۷

      اگه حقه باز ترین شرکت منظومه شمسی هم باشه باز سگش شرف داره به شما آدم خورها

      • yosof
        yosof | ۱ فروردین ۱۳۹۷

        آدم خور انگلیسه که ۵ میلیون ایرانی رو کشت
        آدم خور آمریکا هست که ملی شدن صنعت نفت رو از ما گرفت و به هواپیمای مسافربری تجاری و توریستی ما هم رحم نکرد و آخرشم به فرماندش جایزه دادن

        و بدتر از اونها کسانی هستند که دانسته، عشق غرب در قلبشون هست.
        و بدتر از اونها کسانی هستن که در این کشور مسئولیت دارن و درحال خیانت هستن (با سکوت،با کم کاری، با رانت و رشوه و ثروت اندوزی و..)

        • mahmoud
          mahmoud | ۲ فروردین ۱۳۹۷

          آمریکا اصلا خوب نیست ولی حداقل برای ملت خودش و هم پیمانانش خوبه ، ولی مسئولین ما فقط به فکر دزدی هستند

مطالب پیشنهادی