ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پر ظرفیت ترین حافظه SSD دنیا با 100 ترابایت ظرفیت معرفی شد

شرکت «نیمباس دیتا» به تازگی از پر ظرفیت ترین حافظه SSD دنیا رونمایی کرده که ظرفیتی 100 ترابایتی دارد. SSD جدید با مدل «ExaDrive DC100» از رابط SATA بهره می برد و بیشتر با هدف ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

شرکت «نیمباس دیتا» به تازگی از پر ظرفیت ترین حافظه SSD دنیا رونمایی کرده که ظرفیتی 100 ترابایتی دارد.

SSD جدید با مدل «ExaDrive DC100» از رابط SATA بهره می برد و بیشتر با هدف استفاده در مراکز داده تولید شده. با این حال می تواند در کامپیوتر خانگی تان هم استفاده شود، البته اگر توان خرید آن را داشته باشید. باید توجه داشته باشید که اندازه آن از اکثر SSD ها که سایزی 2.5 اینچی دارند بزرگتر است و با اندازه 3.5 اینچی سایزی دقیقاً مشابه با هارد دیسک های معمول دارد.

با این حجم بالا می توانید 20 میلیون قطعه موسیقی یا 20 هزار فیلم با کیفیت HD را در SSD جدید ذخیره کنید. به لطف گارانتی 5 ساله با میزان نوشتن نا محدود آن نیز کاربران نگرانی بابت خرابی آن ندارند. این میزان گارانتی برای SSD هایی که مشابه با این نمونه از چیپ های یک لایه (SLC) بهره می برند کم سابقه است. این چیپ ها نسبت به نمونه های چند لایه (MLC) یا سه لایه (TLC) کارایی بالاتری دارند و البته گران قیمت تر هم هستند.

همچنین باید اشاره کرد که بسیاری از حافظه های SSD بهره مند از چیپ های تک لایه به طور معمول برای استاندارد 2 تا 5 بار نوشتن روی کل حجم درایو در هر روز طراحی شده اند و حتی برای برخی از مدل های دیگر که از نظر سرعت نیز بهینه تر شده اند، این میزان بسیار کم است. ولی کاربران ExaDrive DC100 به لطف گارانتی 5 ساله بدون محدودیت، نگرانی از بابت میزان نوشتن آن ندارند.

ExaDrive DC100 سرعت 500 مگابایت در ثانیه برای خواندن متوالی و نیز نوشتن متوالی را به همراه 100 هزار عملیات ورودی-خروجی در ثانیه (IOPS) ارائه می دهد. همچنین از آنجایی که قرار است در مراکز داده کار کند، سازنده، مصرف انرژی بهینه را نیز فراموش نکرده. نیمباس دیتا ادعا می کند که این SSD با 0.09 تا 0.14 وات، بهینه ترین مصرف انرژی را در بین تمامی SSD های دنیا دارد. البته وبسایت تامز هاردویر این ادعا را تأیید یا رد نمی کند.

نیمباس دیتا برندی نیست که برای کاربران خانگی شناخته شده باشد، با این حال بیش از 200 مشتری سازمانی دارد که نام های مطرحی از جمله eBay، دیسنی و PayPal در بین آنها به چشم می خورند. سازنده SSD جدید اعلام کرده که از تابستان سال 1397 قصد دارد ExaDrive DC100 را روانه بازار کند. البته هنوز قیمت آن را اعلام نکرده. با این حال گفته شده که قیمتش به ازای هر گیگابایت قابل مقایسه با درایو های مبتنی بر چیپ های چند لایه موجود در بازار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی