ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

first-gen-bmw-x4-vs-second-gen-bmw-x4 (1)
خودرو

تفاوت های دو نسل اخیر ب ام و X4 [تماشا کنید]

در سال 2014 و در نمایشگاه خودروی نیویورک بود که باواریایی ها از اولین نسل X4 با کد F26 رونمایی کردند. این کراس اوور کامپکت اتاقی همانند خودروهای کوپه داشته و به دلیل شیب زیاد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در سال 2014 و در نمایشگاه خودروی نیویورک بود که باواریایی ها از اولین نسل X4 با کد F26 رونمایی کردند. این کراس اوور کامپکت اتاقی همانند خودروهای کوپه داشته و به دلیل شیب زیاد قسمت انتهایی سقف می توان آن را به نوعی فرزند X6 دانست.

اگر چه زمان زیادی از تولد نسل نخست X4 نمی گذرد، اما ب ام و تصمیم گرفت نسل جدید آن را تنها پس از چهار سال و در فوریه 2018 معرفی کند؛ اقدامی که در نوع خود کم سابقه بوده و می تواند گویای رقابت شدید حاکم در کلاس کراس اوورهای کامپکت لوکس باشد.

طبق روال مرسوم ژرمن ها دومین نسل از X4 که با کد G02 شناخته می شود، مسیری تکاملی را طی کرده و نمی توان تغییرات آن را انقلابی توصیف کرد. در نمای روبرو اولین تغییری که جلب توجه می کند، جلوپنجره کلیوی شکل ب ام و است که اکنون بزرگ تر از قبل شده؛ گرافیک جذاب تر چراغ های روشنایی در روز، تعویض چراغ های مه شکن گرد با نمونه مستطیل شکل و ورودی های هوای سپر متفاوت برخی از ویژگی های X4 G02 به شمار می روند.

first-gen-bmw-x4-vs-second-gen-bmw-x4

در نمای جانبی قوس و شیب سقف اکنون ملایم تر شده و بر روی گلگیر جلو یک آبشش دیده می شود. همچنین خط شانه بر روی گلگیر عقب عضلانی تر شده و X4 دوم اینک اسپرت تر به نظر می رسد.

first-gen-bmw-x4-vs-second-gen-bmw-x4

در نمای عقب اما دامنه تغییرات زیادتر است. در این بخش چراغ ها اینک کشیده تر شده و مکان مخصوص پلاک نیز بر روی سپر انتقال یافته است. خود سپر نیز متحول گشته و خروجی های اگزوز گرد جای خود را به نمونه های جدید با طراحی متفاوت چند ضلعی داده اند.

first-gen-bmw-x4-vs-second-gen-bmw-x4

داخل کابین نمایشگر ایستاده سیستم اینفوتینمنت و صفحه نمایش دیجیتال بزرگ پشت فرمان خودنمایی می کنند. همچنین به ادعای باواریایی ها کیفیت مواد به کار رفته در قسمت های مختلف از جمله داشبورد ارتقا یافته است. پدهای مخصوص زانوی راننده و سرنشین، شارژر بی سیم تلفن همراه، وای فای هات اسپات، سقف پانورامیک بزرگ تر و صندلی های اسپرت بعضی از ویژگی های داخل کابین X4 G02 هستند.

first-gen-bmw-x4-vs-second-gen-bmw-x4

برای نمایش بهتر تفاوت های نسل اول و دوم X4، ب ام و اخیرا ویدیویی جالب تهیه کرده که شما را به تماشای آن دعوت می کنیم.

گفتنی است در این ویدیو ب ام و نسخه M40i از دو نسل X4 را به تصویر کشیده و ممکن است در سایر نسخه ها جزئیات دو مدل به شکل دیگری باشند. مدل پایه X4 جدید یا قیمت 50,450 دلار از جولای در آمریکا به فروش خواهد رسید. نسخه مزین به نشان M40i نیز 60,450 بدون آپشن های سفارشی 60,450 دلار قیمت گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی