ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جایگزین iPhone X احتمالا بسیار ارزان‌تر خواهد بود

کل قطعاتی که آیفون X را متشکل می‌شود حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارند ولی این موبایل ۱۰۰۰ دلار در بازار فروخته می‌شود. پنل OLED سامسونگ، کیت دوربین TrueDepth که فیس‌آیدی و انیموجی را امکان‌پذیر کرده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

کل قطعاتی که آیفون X را متشکل می‌شود حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارند ولی این موبایل ۱۰۰۰ دلار در بازار فروخته می‌شود. پنل OLED سامسونگ، کیت دوربین TrueDepth که فیس‌آیدی و انیموجی را امکان‌پذیر کرده و دیگر قطعات این دستگاه چنین قیمتی دارند و بهای ۴۰۰ دلاری شامل دیگر هزینه‌ها نمی‌شود.

اما طبق گزارش یکی از زنجیره‌های تامین اپل در تایوان گویا قرار است موبایل بعدی اپل که راه آیفون X را ادامه می‌دهد بهایی کمتر داشته باشد چون هزینه ساخت قطعاتی نظیر OLED در سال پیش‌رو کاسته خواهد شد.

آیفون‌های بعدی احتمالا آیفون Xs، آیفون Xs Plus (هر دو با نمایشگر OLED) و آیفون ۹ (با نمایشگر ال‌سی‌دی) نام داشته باشند که به ترتیب نمایشگرهای ۵.۸، ۶.۴۵ و ۶.۱ اینچی دارند. نمایشگر اولی احتمالا توسط سامسونگ و نمایشگر دو موبایل بعدی توسط ال‌جی تامین خواهد شد.

گویا آیفون Xs قرار است از لحاظ سخت‌افزاری و قیمتی، ارزان‌ترین مدل نسبت به دو موبایل دیگر باشد. البته با توجه به هزینه بالای تولید نمایشگرهای OLED بعید به نظر می‌رسد که آیفون Xs از آیفون ۹ گران‌تر باشد.

مینگ-چی کو تحلیلگری که در زمینه محصولات اپل شناخته شده است می‌گوید احتمالا این مدل ۷۰۰ الی ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و پایه قیمت آن به اندازه آیفون ۹ است.

به هر حال زمان زیادی تا رونمایی آیفون‌های بعدی باقی مانده و مهندسان اپل در حال تست و ارزیابی هستند تا ببینند چه محصولی می‌تواند در نهایت با قیمتی مناسب به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    دیگه گذشت زمانی که وقتی گوشی خوب میخواستی بخری باید میرفتی سراغ آیفون. الان برندهای اندرویدی خیلی بهتر از آیفون هستند . مثلا وی 30 پلاس ال جی به نظرم از بقیه پرچمدارها خیلی بهتره

  • mortezanosrati
    mortezanosrati | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    میخواستم یه سری توضیح برای خرید گوشی در مورد برند اپل بدم خدمتتون
    کمپانی اپل طی چند سال گذشته و به خصوص بعد از مرگ استیو جابز ابتکار و خلاقیت خود را از دست داده و در سری جدید خود دچار مشکل در سیستم تشخیص چهره بود، حتی در رونمایی گوشی هم این مشکل بروز کرد. از دیگر مشکلات اپل میشه به دسترسی محدود اپل استور و OS نام برد. همچنین خودِ شرکت اپل، طی بیانیه ای اظهار کرد که سرعت دستگاه های قدیمی خود را به مرور کاهش می دهد. و در کشور ما متاسفانه هیچ گونه پشتیبانی رسمی از سوی شرکت از مصرف کننده نمی شود. مثال بارز آن طرح رجیستری گوشی های اپل بود که بسیاری از مردم را با مشکل مواجه کرده و مجبور شدند گوشی های خود را تعویض کنند. قیمت بسیار بالا، در کنار امکاناتی که این گوشی ارائه می دهد مشتری ها را نمی تواند راضی نگه دارد و به نظر من در سال های آینده اپل مشتری هایش را در ایران از دست خواهد داد. باطری های فرسایشی از دیگر مشکلات این گوشی هاست و این ضعف باتری مستقیما با سیستم عامل در ارتباطه و باعث کندی اون میشه
    من 5s داشتم بعد یه مدت که باطریش ضعیف شد به مرور زمان کلا گوشی کند شد
    هواوی خریدم الان خیلی خیلی راضیم

  • کیوان صمدی
    کیوان صمدی | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    اینکار از کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند بعیده که گوشی سال آیندشون ارزونتر از گوشی امسالشون باشه. نمونه اش آیفون 8 و مدل پلاسش یا گلکسی S9 و مدل پلاسش که تنها یک بروزرسانی سخت افزاری کوچک نسبت به مدل های قبلی بودند ولی با افزایش قیمت مواجه شده اند. پس دلمون رو به این شایعات خوش نکنیم بهتره.

  • mobina
    mobina | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    حرف بیخود میزنن اینقدر اپل طمع کاره صد درصد آیفون بعدی بالای 1200 دلاره

  • paayaam
    paayaam | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    این مطلب بی معنی هست هزینه یه گوشی که فقط شمامل قطعات نیست بازریابی تبلیغات طراحی و.........

مطالب پیشنهادی