ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
تکنولوژی

موسس واتس اپ از مردم می خواهد که فیسبوک را حذف کنند

در سال 2014 میلادی، فیسبوک اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ را به قیمت 16 میلیارد دلار خرید و موسسین این کمپانی، یعنی جن کوم و برایان اکتون را ثروتمند کرد. از آن زمان، کوم به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

در سال 2014 میلادی، فیسبوک اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ را به قیمت 16 میلیارد دلار خرید و موسسین این کمپانی، یعنی جن کوم و برایان اکتون را ثروتمند کرد. از آن زمان، کوم به هدایت کمپانی خود ادامه داد اما اکتون اوایل سال جاری میلادی از واتس اپ جدا شد تا موسسه جدیدی راه اندازی کند. با این حال، کار اکتون با واتس اپ هنوز تمام نشده و وی اخیراً در حساب کاربری توییتر خود از فالوئرهایش خواسته تا فیسبوک را حذف کنند.

اکتون در توییت خود نوشت «حالا وقتش است» و سپس از هشتگ #DeleteFacebook استفاده کرد. اکتون که ثروتی معادل 6.5 میلیارد دلار دارد هنوز توضیحات بیشتری درباره توییت خود ارائه نکرده و واتس اپ هم از ابراز نظر در این باره سر باز می زند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا احساسات اکتون نسبت به فیسبوک باعث شده که وی به اپلیکیشن خود نیز پشت کند یا خیر؛ اما طی ماه گذشته، اکتون سرمایه ای 50 میلیون دلاری به پیام رسان Signal تزریق کرد که جایگزینی مستقل برای واتس اپ به حساب می آید.

توییت اکتون در حالی منتشر شده که فیسبوک اخیراً یک هفته جهنمی پشت سر گذاشت. بعد از انتشار اخبار مربوط به سوء استفاده «کمبریج آنالیتیکا» و دونالد ترامپ از اطلاعات کاربران، رگولاتوری ها به فیسبوک فشار آورده اند و ضمناً ارزش سهام این کمپانی ها دچار سقوط آزادی نسبی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Py House
    Py House | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    قشنگ مثل فیلم جلوی چشمم است نفری یک وی پی ان می خرند ببینند که ایا حرف های انها هم در تلگرام افشا شده است یا نه !!!

    اقا با امنیت روانی ملت بازی نکنید نزارید یک شیاد روس اسرار ملت را غارت بکند روزی می رسد که همین بساط برای تلگرام هم پهن بشود و تمام مکالمات ملت را ببرند روی یک شبکه بلاکچین حتی نتوانید فیلتر بکنید و ابرو و اسرار یک ملت در اینترنت دست به دست خواهد شد !!!

    ببینید کی گفتم !!!

  • u kh
    u kh | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    برادر عزیز اول میخوام یک چیزی رو بگم که من اگر تو این کامنت ها حرفی میزنم قطعا قصدم خیره و البته سعی کردم بی طرف باشم حتی اگر نظرم خودم چیز دیگه ای باشه ،و البته قصدم گفت و گوی دوستانه و سازنده بوده و الا که یه منفی یا مثبت میدادم تمام .
    حالا شما اون پایین یه جوری نوشتی قضاوت رو میسپاری به خوانندگان و حق جو و حق پذیر باشیم که انگار من چی گفتم !!!!فقط یک سوال دارم شما که قضاوتو دادی به خوانندگان یعنی این منفی هاتو میپذیری ?و حق پذیری?یا این افرادیو که منفی بهتون دادن رو افراد با درایت پایین و خس و خاشاک میدونین?
    ممنون از دیجیاتو

    • yosof
      yosof | ۲ فروردین ۱۳۹۷

      قصدم جسارت نبود عزیز
      نظرم رو گفتم که این بحث به اندازه کافی شده و ادامه دادنش فایده ای نداره بجز ملال!
      نکته:تعداد مثبت و منفی، نشان از حقیقت و باطل نیست.یه قانونی توی یک کشور طرفدارانش بیشتره،همون قانون توی یه کشور دیگه، مخالفش بیشتره.

  • u kh
    u kh | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    آقا یوسف به نظرتون آن چه عیان است چه حاجت به بیان است دلیله! خوب اگر عیان بود که نمی پرسیدم من گفتم این مطلب به فیلترینگ ربطی نداره و حتی شما نوشتی این یارو داره فیلترینگ رو تایید میکنه!من میگم بگو کجاشه میگی آن چه عیان است چه حاجت به بیان است والا برا من که عیان نبود این که از یک و دو .
    3_بازم من جوابی نگرفتم من گفتم کی گفته که با رفع فیلترینگ همه مشکلات مملکت حل میشه این مغلطه است اصلا چه ربطی به بقیه مشکلات داره! یعنی اگر فیلترینگ اشتباه باشه ( مثلا فیلترینگ توییتر که با وجود باز بودن اینستا و تل عجیبه)چون رفع فیلتر مشکل بیکاری رو حل نمیکنه ما نباید اونو رفع فیلتر کنیم?!
    حالا جواب شما چیه?"میگید شعار تند ندیم میگید با غرب دوست شیم همه چی خوب میشه اون موقع تازه میشیم لیبی و..."اولا که ربط این رو هم به فیلترینگ نمیفهمم تازه این خودش مغلطه است یعنی شما میگید چون شعار تند ندادن مشکلات رو حل نمی کنه حتی اگر اشتباه باشه مهم نیست ،دیدتون به مشکلات این جوریه که حل نمیشن دیگه . کی گفته که با غرب خوب شیم همه مشکلات حل میشه ?ولی نمیخوای انکار کنی که اگر با غرب خوب بشیم ،مشکلاتمون با غرب حل میشه ?چرا از این همه کشور تو دنیا که با غرب خوبن لیبی و ...رو که وضعشون خرابه رو میگی? تو یه کشور رو بگو که با غرب رابطش بد باشه و وضعیتش معمولی باشه.
    4-نمیدونم شما وقتی زمان احمدی نژاد ارزش پول ایران نصف شد( البته یک چهارم شد نمیدونم چرا میگی نصف)رو نتیجه رفتار احمدی نژاد و ناکامی و ناکفایتی احمدی نژاد نمیدونی و همه رو گردن غرب مینندازی ولی وقتی صحبت سایر دولت ها میشه (شما هی از احمدی نژاد میگی فقط! بعدم هی میگی من قبولش ندارم!)همه مشکلات تقصیر این دولت هاست .
    ممنون .

    • yosof
      yosof | ۲ فروردین ۱۳۹۷

      برادر!
      ۱-در همون پست اول،کلمه «هرنوع فیلتر» رو آوردم.منظورم هرنوع محدودیته.بازم توضیح بدم؟!
      ۲- احمدی نژاد،تندرو بود و اینکارش اشتباه بود.رهبرمعظم هم گفت نظرم بهش نزدیکتره.نگفت قبولش دارم.درمورد احمدی نژاد قبلا توضیح دادم.
      ۳-بله کم کاری هم بود قطعا.بایدجلوی جنگ ارزی می ایستادن که تخصصشو نداشتن.اما شما نگفتی ملت چطوربازی خوردن و آمریکا تونست هسته ای ما رو پلمپ کنه.این مطلب مهمتریه.چون باید بفهمیم کلیدحل مشکلات تنش زدایی باخارج و تقویت داخل هست.نه اینکه همه چیرو تخته کنیم بدیم بهشون آخرشم به ریش ما بخندن.مثل فلسطین که مذاکره کردن و همه چیرو واگذارکردن اما این وضعشون شد.
      ۴- حرف زیاده.اما ادامه نمیدم و قضاوت رو میسپارم به خوانندگان.حق جو و حق پذیر باشیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی