ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم‌دیدنی؛ پیشنهاد امروز: Undertale

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش 13 روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


آیا تابحال شده که بخواهید به دوران کودکی خود برگردید و گیم های محبوب خود را تجربه کنید؟ تعداد زیادی از گیمرهای قدیمی هنوز هم از بازی های آتاری، سوپر نینتندو، سگا و پلی استیشن به عنوان بهترین تجربه های خود یاد می کنند. یکی از سبک های بسیار محبوب بازی در میان بازی های قدیمی سبک نقش آفرینی بود. بازی هایی مثل Final Fantasy ،EarthBound ،Chrono Trigger ،Secret of Mana جزو بازی های بسیار محبوب و به یاد ماندنی در این سبک هستند.

در این بازی حتی سنگ ها هم با شما لج می کنند

اگر شما هم جزو طرفداران این دسته از بازی ها هستید، همه برنامه های خود را کنسل کنید و آندرتیل را نصب کنید. اگر هم جزو این افراد نیستید در هر حال آندرتیل را امتحان کنید چون پای یکی از موفق ترین بازی های مستقل در میان است.

آندرتیل هم بخشی از سیل بازی های مستقل رترو (بازسازی حال و هوای دوره های قدیمی) بود. دوره ای که بازی های مهمی مثل Braid و Super Meat Boy در آن منتشر شدند. این بازی نه تنها به شکلی استثنایی حال و هوای بازی های نقش آفرینی ژاپنی (jRPG) را بازسازی می کند بلکه الگوهای داستانی این سبک از بازی را به شکلی بسیار جالب، زیبا و خنده دار تغییر می دهد و المان هایی به گیم پلی سبک اضافه می کند که آندرتیل را در زمره بهترین نمونه های نقش آفرینی ژاپنی قرار می دهد.

پاپیروس، یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های چند سال اخیر

در بازی آندرتیل شما در نقش یک دختر بچه قرار می گیرید که داخل چاله ای در کوه ابوت می افتد و به دنیای زیرزمین می رود. جایی که هیولاها در آن زندگی می کنند. این هیولا ها زمانی در کنار انسان ها زندگی می کردند ولی پس از در گرفتن جنگ میان آنها و انسان ها و شکست خوردن هیولاها به زیرزمین تبعید شدند و حق خروج از آنجا را ندارند.

زیاد به محبت شخصیت ها اعتماد نکنید

به محض ورود در بازی شما با یک گل خندان و مهربان روبرو می شوید که مکانیزم های بازی را به شما آموزش می دهد و بعد از آن تلاش می کند که شما را بکشد و صاحب روح شما شود. بازی پراز این تضادهای داستانی و شخصیتی عجیب است. حتی در بعضی از نقاط داستان عمدا شما را به سمت یک پایان احساسی می برد تا چند لحظه بعد عمدا آن را نابود کند.

بازی از نظر گرافیکی شاید آنقدر حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما داستان بازی و شیوه بازی کردن نویسنده با الگوهای داستانی موجود در بازی ها نقطه قوت بازی است. همه شخصیت ها برای اعمال خود انگیزه های واقعی و بسیار انسانی دارند. بعضی از باس ها فقط به دنبال مورد قبول واقع شدن و محبت هستند و فقط با صحبت کردن شکست می خورند. برخی دیگر فقط برای علاقه ای که به شما دارند توسط خود شما کشته می شوند. همچنین سه پایان متفاوت در بازی وجود دارد.

پاپیروس برای کسب افتخار و محبوبیت تلاش می کند شما را در دام بیاندازد

بازی در برخی از مواقع بسیار خنده دار است. سورپرایزهای داستانی و  درگیری های عجیب عجیب و اشتباهات احمقانه شخصیت ها آنقدر در طول بازی زیاد هستند که شما در طول بازی اصلا احساس خستگی نخواهید کرد.

از طرف دیگر گیم پلی آندرتیل بر اساس همان بازی های jRPG طراحی شده. درگیری در بازی به صورت نوبتی (Turn-based) است ولی شما باید به حمله حریف هم واکنش نشان دهید و سعی کنید دمیج کمتری دریافت کنید.

در نهایت آندرتیل یک بازی کوتاه 6 یا 7 ساعتی است اما داستان پر از سورپرایز و شوخی های فراوان آن تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خلق خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی