ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۱۰ عادت جدید که شما را به انسان جالب‌تری تبدیل می‌کند

سال جدید زمان تغییر عادات بد و یاد گرفتن رفتارهای خوب است. البته مهم نیست که چه زمانی تصمیم به تغییر بگیرید، هر زمان که چنین شود نیکوست اما انگیزه‌ای که در این روزها برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سال جدید زمان تغییر عادات بد و یاد گرفتن رفتارهای خوب است. البته مهم نیست که چه زمانی تصمیم به تغییر بگیرید، هر زمان که چنین شود نیکوست اما انگیزه‌ای که در این روزها برای بهتر شدن وجود دارد شگفت‌انگیز است.

بنابراین این ۱۰ عادت جدید که در وبسایت Quora توسط یکی از کاربران پیشنهاد شده را به یاد داشته باشید. این کاربر نوشته:

برای من، جالب‌ترین انسان‌ها:

روتین‌ها را نفی می‌کنند. در تمام زندگی‌شان به آن‌ها گفته شده که باید یک‌سری کارها را به یک شیوه خاصی انجام داد و آن‌ها رفته‌اند و راه خود را پیدا کرده‌اند. انگیزه آن‌ها ساز مخالف زدن یا یاغی بودن نبوده بلکه از روی صداقت و کنجکاوی در جستجوی شادی و هویت مخصوص به خود بوده‌اند.

احتمالات را به چالش می‌کشند. وقتی به کسی گفته می‌شود که یک کار را هیچ‌وقت نمی‌تواند انجام دهد، اتفاقی درون وی رخ می‌دهد. جنبه فکری آن‌ها دچار تغییر می‌شود و این را به همه اطرافیانشان انتقال می‌دهند.

شهامت دارند. انسان‌های جالب شهامت حرف زدن و پای حرف خود ایستادن را دارند، جهت‌گیری دارند و کاری را چون آسان است انجام نمی‌دهند. گاهی آرزو می‌کنند که ای کاش می‌توانستند خوش‌مشرب و به‌جوش باشند اما موافق دیگران نیستند و نمی‌توانند باشند. جالب‌ترین آدم‌ها روحیات انقلابی دارند.

متداول پرسش می‌کنند و هر روز تفکر. آن هم بدون آنکه قصدش را داشته باشند. به جای اینکه بپرسند چه و چطور و کِی، می‌پرسند چرا؟ نمی‌خواهند بحث کنند، می‌خواهند منطق همه چیز را پیدا کنند.

با تمام وجود کارهایشان را انجام می‌دهند. حتی کارهای ساده را هم با شوق و نظم و تعهد و عظم راسخ انجام می‌دهند. سر ساعت حاضر می‌شوند و کارها را به درستی پیش می‌برند.

شدیدا شایسته هستند. سر از هر چیزی در آوردن خیلی جالب است. چطور این همه چیز یاد گرفتی؟ چطور پاسخ همه چیز را می‌دانی؟ چطور یک موضوع پیچیده را تا این حد ساده می‌کنی؟ چرا افرادی که نمی‌دانند باید چکار کنند به سمت تو جلب می‌شوند؟

به دنبال علاقه‌مندی‌های شخصی می‌روند. وقت سپری کردن با انسانی که بدانید برای خودش وقت می‌گذارد خیلی جذاب است. مثلا یاد می‌گیرند چطور لاتین صحبت کنند یا برای خودشان کانویی درست می‌کنند یا هر کار جالب دیگری که کمتر کسی به دنبالش می‌رود.

موقر هستند. این یک ظرافت و فضیلت و اندیشمندی در پیشبرد زندگی است. می‌دانند که چه زمانی چه حرفی بزنند و می‌دانند که چطور گوش بدهند.

ارزش برقراری ارتباط شفاف را فهمیده‌اند. آن‌ها از کنایه زدن، زخم زبان زدن یا پرخاش کردن دوری می‌کنند. هیچ پاسخی به سخنان طعنه آمیز نمی‌توانم بدهم و فکر می‌کنم چقدر بد است که این سخنان نشانه هوشمندی است. من ترجیح می‌دهم از سخنان یک شخص شگفت‌زده شوم تا به آن‌ها فکر کنم و بفهمم چه گفته شده.

خوب هستند. بی‌رحمی از نظر من جالب نیست. پاکدامنی (تلاشی صمیمانه و مستدام برای انجام کارهای درست)، نجابت و مهربانی بی‌پایان را جالب‌توجه می‌دانم چون همه ما عمیقا پر ایراد هستیم و تلاش برای بهترین بودن بسیار دشوار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی رضا
    علی رضا | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    خیلی جالب بود. برای شروع خیلی خوبه...
    یعنی میشه یه روزی بشر راه درسته خودشو پیدا کنه ؟

  • yosof
    yosof | ۱ فروردین ۱۳۹۷

    موقر بودن رو بشدت قبول دارم.البته افراد ضعیف رو خوب تحت تاثیر قرار میده و چه بسا افراد با روحیه برونگرا رو به تقابل وادار کنه.
    خوب بودن هم که واقعا سخته مخصوصا زمان ما.
    یاد آهنگ «بد شدم» میافتم

مطالب پیشنهادی