ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا نینتندو سوییچ با سخت افزار قوی تری دوباره عرضه خواهد شد؟

بعد از آن که هکرها حفره هایی در سخت افزار کنسول نینتندو سوییچ پیدا کردند، به نظر می رسد احتمال عرضه این کنسول با سخت افزاری جدید وجود دارد. نینتندو به تازگی فرمور 5.0 را ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۷:۳۰

بعد از آن که هکرها حفره هایی در سخت افزار کنسول نینتندو سوییچ پیدا کردند، به نظر می رسد احتمال عرضه این کنسول با سخت افزاری جدید وجود دارد.

نینتندو به تازگی فرمور 5.0 را برای سوییچ عرضه کرده که جدا از رفع برخی از مشکلات این کنسول که پیش از این گزارش شده بود، امکاناتی همچون مدیریت محتوا کنسول توسط والدین را گسترش می دهد.

این به روزرسانی مهم، جدا از موارد ذکر شده، سرنخ هایی مبنی بر عرضه نینتندو سوییچ با سخت افزاری به روز شده را درون خود جای داده است. از زمان انتشار فرمور 5.0، هکرهای مختلفی، اطلاعات متفاوتی را از این به روزرسانی رمزگشایی کرده اند.

با توجه به اطلاعات رمزگشایی شده، احتمال جایگزینی تراشه Nvidia Tegra 214 با تراشه فعلی سوییچ یعنی Tegra 210، به دلایل امنیتی وجود دارد. حفره های که روی فرمور فعلی نینتندو سوییچ وجود دارد، امکان نصب برنامه زبان باز Homebrew را فراهم می کند و با این وضعیت، اجرای بازی ها به صورت غیرقانونی روی این کنسول اجتناب ناپذیر است.

نینتندو سوییچ

اگر چه نینتندو طی به روزرسانی جدید خود بسیاری از این مشکلات را برطرف کرده اما به نظر می رسد عمده این حفره های امنیتی از تراشه Tegra 210 ناشی می شوند و همین موضوع باعث می شود تا راه حلی جز ارتقای سخت افزاری پیش روی این کمپانی نباشد.

البته به تازگی اطلاعات جدیدی به بیرون درز کرده که احتمال به روزرسانی سخت افزاری سوییچ در سایر بخش ها را نیز مطرح می کند. بر اساس این اطلاعات، نینتندو سوییچ در آینده به برد PCB جدیدی مجهز شده و به جای 4 گیگ رم فعلی، از 8 گیگ حافظه رم بهره خواهد برد.

البته این احتمال وجود دارد که نینتندو سوییچ هایی که از حافظه رم 8 گیگابایتی بهره می برند، تنها به عنوان کیت توسعه مورد استفاده قرار گیرند و این به روزرسانی سخت افزاری، نصیب کاربران عادی سوییچ نشود.

با توجه به یافته های موجود، به روزرسانی سخت افزاری سوییچ Mariko نام داشته و فرمور 5.0 حاوی محتویاتی است که امکان پشتیبانی از Mariko را فراهم می کنند.

چندی پیش، در گزارش وال استریت ژورنال آمده بود که نینتندو در آینده ای نزدیک قصد عرضه یک مدل میان نسلی از سوییچ را ندارد. اتسومی کیمیشیما، مدیر عامل نینتندو هم تغییرات سخت افزاری نینتندو سوییچ را غیرمحتمل دانسته و از تلاش نینتندو برای داغ نگه داشتن بازار فروش این کنسول با عرضه تجهیزات جانبی مانند Labo به جای عرضه کنسولی میان نسلی، سخن گفته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی