قانون‌های عجیب و باورنکردنی که تنها در ژاپن امکان پذیر خواهند بود

قانون‌های عجیب و باورنکردنی که تنها در ژاپن امکان پذیر خواهند بود

ژاپن یکی از شگفت انگیزترین کشورهای جهان است که به خاطر فرهنگ خاص و دوست داشتنی خود و به خصوص به خاطر نظم و احترام مردمان آن شناخته می شود. با این وجود چیزهایی در این کشور وجود دارند که واقعاً شوکه کننده هستند. برای مثال قبل از این که به ژاپن سفر کنید مطمئن شوید که اضافه وزن ندارید. همچنین زباله هایتان را باید با خود حمل کنید و بدانید که هر کسی نمی تواند در استخرهای این کشور شنا کند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با قانون های باورنکردنی که تنها در ژاپن وجود دارند آشنا کنیم که شما را حیرت زده خواهند کرد.

۱-  برخی داروها را نمی توانید بخرید

ژاپن

بسیاری از داروهایی که به آسانی در کشورهای دیگر قابل خرید هستند را نمی توان به صورت آزاد در این کشور خریداری کرد و برای داشتن آن ها تنها باید نسخه پزشک را ارایه دهید. برای مثال داروهای استنشاقی که برای درمان تنگی نفس و آسم به کار می روند را در ژاپن تنها می توان با نسخه پزشک تهیه کرد.

۲- برای نامگذاری کودکان قوانین بسیار سختی وجود دارد

ژاپن

در ژاپن شما نمی توانید فرزندتان را هر طور و با هر اسمی که خواستید صدا بزنید زیرا ژاپنی ها به قدرت اسم افراد باور داشته و بر این باورند که اسم یک فرد بر روی سرنوشت او تاثیر می گذارد. والدین نمی توانند نام هایی برای فرزندان خود انتخاب کنند که مبهم به نظر برسند یا معنای منفی داشته باشند. برای مثال در سال ۱۹۹۳یک زوج ژاپنی قصد داشتند فرزند خود را «آکوما» (Akuma) نامگذاری کنند که یکی از معانی آن در ژاپنی «شیطان» است. این والدین تحت تعقیب قرار گرفته و در نهایت اسمی متفاوت و مثبت تر برای این کودک انتخاب شد.

۳-  نمی توانید اضافه وزن داشته باشید

ژاپن

از سال ۲۰۰۸، قانونی به نام «متابولا» (The Metabolaw) در ژاپن به تصویب رسیده و اعمال می شود. این قانون به منظور مبارزه با چاقی و اضافه وزن تصویب شده و بر اساس آن شهروندان ژاپنی ۴۰ تا ۷۵ سال هر ساله مورد بررسی دور کمر قرار خواهند گرفت. دور کمر مردان در این سنین نباید بیشتر از ۸۵ و در زنان نیز نباید بیشتر از ۸۷.۵ باشد. در صورتی که بر اساس این معیار، شخصی دچار اضافه وزن تشخیص داده شود، دولت با روش های درمانی مجانی در صدد کاهش وزن او برخواهد آمد. برای خاطیان جریمه یا محکومیتی در نظر گرفته نمی شود.

۴- نمی توانید پولتان را دور بریزید

ژاپن

این یکی قانون بسیار عجیبی است. در ژاپن اجازه دور ریختن یا آسیب زدن به پول کشور را ندارید. در صورت ارتکاب این جرم به یک سال زندان یا ۲.۰۰۰ دلار جریمه محکوم خواهید شد.

۵- تولید الکل ممنوع است

اگر در این کشور زندگی می کنید باید بدانید که ساخت مشروبات الکلی به شیوه خانگی ممنوع است و در صورتی که در خانه خود دست به تولید الکل بزنید به ۵ سال زندان یا ۵.۰۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم خواهید شد.

۶-قرار دادن آشغالدانی در مراکز عمومی ممنوع است

ژاپن

در اماکن عمومی ژاپن هیچ سطل آشغالی نخواهید دید و این قانون با فرهنگ ژاپن در ارتباط است. از دوران کودکی، به ژاپنی ها یاد داشته می شود که زباله ها را تفکیک نموده و همچنین آشغال ها را در خانه نگهداری کنند. علاوه بر این در سال ۱۹۹۵ در مترو توکیو یک بمب گذاری رخ داد که بمب مذکور در داخل یک سطل زباله کار گذاشته شده بود . بدین ترتیب با برداشتن زباله دان ها از اماکن عمومی، ژاپن می خواست از دست این چنین حوادثی نیز خلاص شود.

۷- در کلوب های شبانه نمی توانید به راحتی به رقص و شادی بپردازید

ژاپن

در ژاپن رقصیدن در مکان هایی که کمتر از ۷۱۰ فوت مربع (۶۶ متر مربع) مساحت داشته باشند ممنوع است. همچنین برای این که یک کلوب شبانه مخصوص رقص داشته باشید باید گواهینامه های مخصوص رقص داشته باشید.

۸- سن بلوغ فکری در ژاپن ۱۳ سال است

شهروندان ژاپنی می توانند پس از سن ۱۳ سالگی بدون منع قانونی وارد رابطه جنسی شوند اما ازدواج رسمی تنها در سن ۱۸ سالگی به بعد ممکن خواهد بود. در گذشته دختران در سن ۱۶ سالگی و پسران نیز در سن ۱۸ سالگی اجازه ازدواج داشتند اما اکنون در مورد هر دو جنس، معیار همان ۱۸ سال است.

۹- بدون مجوز اجازه ماهیگیری نخواهید داشت

ژاپن

این قانون تنها در مورد ماهی فوگو صدق می کند. در صورتی که نحوه پخت این ماهی را بلد نباشید باعث مرگ خود یا دیگران خواهید شد. به همین دلیل چنین قانونی تصویب شده و تنها کسانی که مجوزهای خاص داشته باشند می توانند این ماهی را شکار کرده و بپزند.

۱۰- در صورت داشتن خالکوبی به سونا و استخر راه داده نمی شوید

ژاپن

در ژاپن، مهد یاکوزاهایی با بدن هایی پوشیده از تتو، هیچ منع قانونی برای تتو کردن و خالکوبی وجود ندارد اما کسانی که بدن خود را خالکوبی کرده اند اجازه ورود به استخر و سونا را ندارند. این قانون هم برای شهروندان ژاپنی و هم توریست ها اعمال می شود.

۱۱- شرکت در جنگ غیرقانونی است

ژاپن

بند شماره ۹ قانون اساسی ژاپن می گوید که این کشور هیچگاه در مناقشات نظامی وارد نخواهد شد زیرا ژاپن خواستار صلح بین المللی است. در واقع ژاپن ارتش هم ندارد.

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور شگفت انگیز ژاپن

کوکولوژی؛ تستی ژاپنی که خیلی چیزها در مورد ذهن و روح شما خواهد گفت

پنج ویژگی خانه های ژاپنی که آن ها را منحصر به فرد کرده است

با بهترین و خوش ساخت ترین فیلم های انیمه ژاپنی آشنا شوید [قسمت اول]

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • رضا نوری اسفند ۲۶, ۱۳۹۶

    مورد اخر اشتباه هست و در واقع جز شایعات بی اساس هست! ژاپن ارتش دارد که هیچ بلکه ارتش بسیار قدرتمندی هم دارد و در جهان جالبه بدانید ۹ ام هست! حتی بالاتر از ایران و عربستان و اسرایل و مصر و اسپانیا و کره شمالی با ان همه رجزخوانی! جالبه بدانید در نیروی دریایی حتی قوی تر از جایی چون فرانسه هست!!!!!
    تعجب می کنم همین سایت خودتان چندی قبل زده بودید ارتش های قدرتمند جهان در ۲۰۱۷ انجا هم ژاپن ۹ ام بود. ژاپن فقط حق حمله خارجی ندارد و ارتش کشورش فقط تدافعی هست که اونم با توجه به روی کار امدن شینزو ابه و دولت جدید گویا همین را هم قراره اصلاح کنند و در سال جدید حتی به رتبه ۵ هم رسیده!!!! و این اصلا ربطی به نداشتن ارتش ندارد! برای اطلاع از قدرت و رتبه بندی ارتش های جهان امار سایت معتبر میلیتاری زیر را ببینید و مقایسه کنید(در سایر سایت ها هم ۵ام امسال و سال پیش ۹ هست)
    https://www.military.com/undertheradar/2017/08/top-10-militaries-world-2017

  • بی نام فروردین ۲, ۱۳۹۷

    فکر کنم یک قانون دیگه هم دارن و اون هم اینه که سازندگان فیلم های پورن باید عضو جنسی را تو فیلماشون شطرنجی بکنن!
    البته فکر میکنم اینطور باشه یجایی قبلا خونده بودم

  • Anahita خرداد ۲۱, ۱۴۰۰

    قبلا دلم میخواست برم ژاپن…………..

    الان خیلی بیشتر دلم میخواد برم???‍♀️

    • Ali فروردین ۷, ۱۴۰۱

      آرع منم خیلی دلم میخاد برم ?♐

  • چویا بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    با این حال واقعا فوق العاده ان…خیلی دوس دارم برم ژاپن?

  • کاوه اسفند ۱, ۱۴۰۰

    ژاپن ارتش نداره… ماهم باور کردیم… بابا ما رو چی فرض کرده ژاپن ارتش قدرتمندی داره و به شدت از طرف امریکا حمایت میشه تا جایی که امریکا سلاح هایی که به همه نمیفروشه به ژاپن به صورت استثنا میفروشه

  • thago خرداد ۱۹, ۱۴۰۱

    میخواستم برای ادامه تحصیل کامپیوتر برم اونجا اما قوانین عجیب و میترسم با این حال نمی‌دونم