ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم‌دیدنی؛ پیشنهاد امروز: The Stanley Parable

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش ۱۳ روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


برخی از بازی ها فقط می آیند که با غرق کردن گیمر در دنیای عجیب و مفرحشان، ساعات خوشی برای او بسازند. تعداد این دست از بازی ها نیز اصلا کم نیست و خیلی وقت ها نام بزرگشان با آبروی صنعت گره خورده.

اما خیلی از بازی های دیگر هم هستند که اینطور نیستند. آن ها قرار نیست آنقدر جذاب باشند که فقط گیمر با در دست گرفتن کنترلر شاد شود و حال و هوایش تغییر کند. خیر؛ آن ها می آیند که به شما توهین کنند، عادات وسواس گونه تان را مورد تمسخر قرار دهند و در آخر با شما کاری می کنند تا کمی به کارهایتان فکر کنید و از آن پس تصمیمات بهتری برای زندگی خود بگیرید.

The Stanley Parable یکی از همین بازی هاست. شاهکار پر از سورپرایز استودیو Galactic Cafe که در آن کنترل استنلی را برعهده دارید، اما در واقع اصلا قرار نیست که استنلی باشید.

در اصل بازی داستان زندگی روزمره خود ما را روایت می کند و هر چه صدا پیشه فوق العاده اش در مسیر گیم پلی می گوید، مربوط به ما است؛ نه یک کاراکتر بی جان که حتی صدایش هم تا آخر بازی نمی شنویم. در واقع استنلی نمونه ای ساده از آدم های امروزی است.

افرادی که فقط پشت یک کامپیوتر نشسته اند و می خواهند فقط با فشار دادن یک کلید کیبورد، دنیا را تغییر دهند. این ها، همان افرادی هستند که شاید بزرگترین دستاوردشان، گرفتن تمام اچیومنت های یک بازی ویدیویی باشد.

روی سخن راوی The Stanley Parable دقیقا با همین افراد است. سعی می کند با شوخی هایش ذهنشان را در دست بگیرد و زمانی که حسابی بازیشان داد، آنقدر توهین آمیز با آن ها برخورد می کند تا یک درس بزرگ از چیزی که تجربه کرده اند بگیرند.

این محیط برایتان آشنا نیست؟

Galactic Cafe همه این ها را هم در یک پکیج جمع و جور و مفید قرار داده. طوری که بازی حتی با یک سری انتخاب، ظرف ۱۰ دقیقه به پایان می رسد. اما بازی در کل ۱۱ پایان دارد که پیمودن مسیر برخی از آن ها اصلا کوتاه نیست.

این دیگر به خود شما بستگی دارد که در دنیای The Stanley Parable به دنبال چه هستید. اما در کل The Stanley Parable از آن دست بازی هایی است که در یک روز، می توان آن را تمام کرد و از تجربه عجیبش لذت برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی