ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ می تواند در آینده نزدیک به متخصصین در شناسایی مشکلات قلبی کمک کند

در آینده نزدیک، ساعت هوشمند شما می تواند نقش متخصص قلب را برایتان ایفا کند. در مجموعه ای از تحقیقات، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که اپل واچ به کمک یک اپلیکیشن از Cardiogram Inc ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در آینده نزدیک، ساعت هوشمند شما می تواند نقش متخصص قلب را برایتان ایفا کند. در مجموعه ای از تحقیقات، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که اپل واچ به کمک یک اپلیکیشن از Cardiogram Inc می تواند مشکلات قلبی را شناسایی کند؛ اما دقت این قابلیت تنها زمانی افزایش می یابد که کاربر در حال استراحت به پشت باشد.

در این تحقیقات، از شمارشگر گام ها و سنسور ضربان قلب اپل واچ برای پایش اطلاعات مربوط به مشکلات قلبی نظیر فیبریلاسیون دهلیزی استفاده شده است؛ نوعی از آریتمی قلبی که باعث شکل گیری لخته های خونی و ایست قلبی می شود.

محققان در این پژوهش، اطلاعات 6680 دارنده اپل واچ، از جمله 50 نفر که از فیبریلاسیون دهلیزی رنج می برند را از طریق اپلیکیشن کمپانی Cardiogram Inc به دست آوردند و سرمایه گذاری این تحقیقات نیز از سوی همین کمپانی انجام شده است. بعد از این، اطلاعات استخراج شده با یک شبکه یادگیری ماشینی تحلیل شدند و نتایج بسیار جالبی به دست آمد.

پیش از هر چیز، اپل واچ توانست فیبریلاسیون دهلیزی را با دقت 97 درصد شناسایی کند؛ البته در صورتی که بیمار در حال استراحت بود و هیچ فعالیت فیزیکی خاصی نداشت. در صورتی که شخص حرکت کرده و به کارهای روزانه خود مشغول باشد، دقت به 72 درصد کاهش می یابد. تفاوت به وجود آمده در میزان دقت، به خاطر اینست که ضربان قلب هنگام فعالیت های فیزیکی افزایش می یابد و سبب می شود اپل واچ در طول روز، مدت کمتری مشغول به پایش ضربان قلب باشد.

فیبریلاسیون دهلیزی به صورت سالانه 2.7 میلیون آمریکایی و 34 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از افراد ممکن است به این اختلال دچار باشند اما به علت عدم شناخت نشانه های آن نظیر درد سینه، ضربان غیرمعمول قلب، خستگی هنگام ورزش و نفس تنگی از ابتلای خود آگاه نباشند. بنابراین کشف محققان می تواند در آینده به بهبود وضعیت مبتلایان به بیماری های قلبی منجر شود و شاید جان بسیاری را نجات دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • paeez
    paeez | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    سلام میشه در مورد سنسور اندازه گیری قند خون apple watch هم مقاله بزارید ممنون

مطالب پیشنهادی