ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم‌دیدنی؛ پیشنهاد امروز: What Remains of Edith Finch

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش ۱۳ روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


شاید بهترین راه برای ارزشمند نشان دادن زندگی انسان، توصیف درست واژه مرگ باشد و بازی What Remains of Edith Finch این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. داستان این بازی در مورد خانواده ای نفرین شده است که آخرین بازمانده از جمع آن ها سعی می کند برای آخرین بار به عمارت خانوادگی برگشته و با خاطرات اعضای این عمارت که جمعی از خانواده خود او هستند، روبرو شود.

هر سکانس از بازی، صحنه مرگ یکی از اعضای خانواده فینچ را بازگو می کند و در همین بین شما با سرنوشت این افراد، نحوه زندگی و اخلاقیاتشان آشنا می شوید.

داستان بازی بین همین گشتن وسایل و محیط توسط شما بازگو می شود و متن های روی دیوار خانه یا حیاط فینچ ها که اکثراً به صورت اول شخص نوشته شده اند، شما را بیشتر با اعضای خانواده آشنا می کنند.

عمارتی که قصه What Remains of Edith Finch در آن جریان دارد در ابتدا کوچک و خسته کننده جلوه می کند اما بعد از آن که نحوه گشتن در محیط بازی را می آموزید، متوجه عمق بالای آن خواهید شد. مانند مکان ها و خانه هایی که با آن ها خاطره داریم، هر گوشه از عمارت فینچ ها قطعه ای از پازل داستان زندگی این خانواده هستند و حرف های زیادی را درون خودشان جای داده اند.

What Remains of Edith Finch

بازی What Remains of Edith Finch به ما می فهماند که در محیط های ساده ای همچون اتاق نشیمن ، آشپزخانه و حیاط خلوت ممکن است چه خاطره هایی پنهان شده باشند و به یاد آوردن همین خاطره ها چقدر لذت بخش و حتی گاهی دردناک خواهد بود.

هوشمندی سازندگان این بازی از لیست شخصیت هایی که ما در نقش آن ها مرگ را تجربه می کنیم، مشخص می شود. طی قرارگرفتن در کالبد این افراد که از قصد، از گروه های سنی مختلفی هستند، دغدغه ها، پستی و بلندی ها، مشکلات و دل خوشی های آن ها را دیده و در نهایت متوجه می شویم که مرگ تا چه حدی می تواند همه این موارد را پوچ جلوه داده و برای همیشه از بین ببرد.

موضوع اصلی این بازی همانطور که پیش از این گفتیم، غوطه ور بودن انسان بین حالات مرگ و زندگی است و طراحی هنری What Remains of Edith Finch این حس و حال را به خوبی به مخاطب منتقل می کند.

What Remains of Edith Finch

در طراحی محیط هایی که داستان بازی در آن جریان دارد، از رنگ های زیادی استفاده شده و دقت بالایی صرف شبیه سازی عمارت فینچ ها به یک خانه واقعی شده است و از همین جهت قدم زدن در آن، این حس که زندگی در این محیط جریان داشته را به شما القا خواهد کرد. البته تمام این محیط ها، با فیلتر رنگی خاکستری و بی جانی پوشیده شده اند تا متوجه مرگ و نیستی در گوشه و کنار این خانه شوید.

تجربه 2 ساعته گشتن خانه فینچ ها در What Remains of Edith Finch، آن هم در روزهای ابتدایی سال نو می تواند درس خوبی برای داشتن نگاهی تازه و عمیق تر به زندگی باشد. این بازی به ما می گوید که زندگی کردن، آن هم تحت هر شرایطی، فرصت بزرگ و نابی برای تمام انسان ها است و باید دانست که چگونه این فرصت می تواند در کثری از ثانیه، برای همیشه از بین برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی