ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دراپ‌باکس با پشت سر گذاشتن یک عرضه اولیه سهام 11.2 میلیارد دلاری، عمومی شد

در بزرگ ترین عرضه اولیه سهام سال 2018، کمپانی دراپ‌باکس مطابق با اعلام قبلی خود وارد بازار وال استریت شد و سهامش با قیمتی بالاتر از آنچه پیش بینی می شد به فروش رفت. سهام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

در بزرگ ترین عرضه اولیه سهام سال 2018، کمپانی دراپ‌باکس مطابق با اعلام قبلی خود وارد بازار وال استریت شد و سهامش با قیمتی بالاتر از آنچه پیش بینی می شد به فروش رفت.

سهام دراپ‌باکس روز گذشته به قیمت 28.84 دلار به ازای هر سهم خرید و فروش شدند و ارزش بازار این کمپانی را به 11.2 میلیارد دلار رساندند. بعد از این، ارزش هر سهم تا 50 درصد نسبت به قیمت عرضه اولیه سهام افزایش یافت و به 31.60 دلار رسید. کمپانی دراپ‌باکس که در سال 2007 میلادی توسط درو هیوستون و آرش فردوسی تاسیس شد، در آخرین سرمایه گذاری خصوصی که 4 سال پیش انجام شد، 10 میلیارد دلار ارزش داشت.

دراپ‌باکس

تمایل شدید سرمایه گذاران به خرید سهام دراپ‌باکس و سهام دیگر کمپانی های مشابه، می تواند آرامش خاطری برای سایر کمپانی های موفق سیلیکون ولی باشد که حاضر به ارائه سهام خود در وال استریت نیستند.

دراپ‌باکس در ابتدا 7.1 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود و برآورد خود کمپانی، ارزشی بالاتر از 10 میلیارد دلار را نشان می داد. با این حال تقاضای فراوان برای سهام این شرکت سبب شد که این تفاوت ارزش جبران شود. دراپ‌باکس در روز سه شنبه 36 میلیون سهم به قیمت 21 دلار فروخت و بعد از کسب سرمایه 756 میلیون دلاری، آنها را با قیمت 18 الی 20 دلار به ازای هر سهم ارائه کرد که خود رقمی بالاتر از بازه ابتدایی قیمت بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی