ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

۴ راهکار مدیریت موفق
کسب و کار

نتیجه نظرسنجی از ۱۲۰۰ مدیرعامل موفق؛ ۴ راهبرد اساسی برای مدیران امروز

کمپانی «PricewaterhouseCoopers» یا به اختصار PwC بیش از دو دهه است که بخشی از منابع خود را وقف بررسی عملکرد و نظر سنجی از صدها مدیر موفق از سرتاسر دنیا کرده است تا بتواند از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی «PricewaterhouseCoopers» یا به اختصار PwC بیش از دو دهه است که بخشی از منابع خود را وقف بررسی عملکرد و نظر سنجی از صدها مدیر موفق از سرتاسر دنیا کرده است تا بتواند از این طریق هر چه بهتر راهکارهای مدیریتی و رازها پیشرفت و ترقی را در کسب و کارهای مختلف کشف نماید.

حال مدیرعامل این کمپانی «باب مورتیز» در خصوص ۴ راهکار اساسی برای موفقیت هر مدیر در فضای کسب و کار امروز که حاصل نظرسنجی از حدود ۱۲۰۰ مدیرعامل مختلف از کمپانی های بزرگ در حوزه های مختلف بوده، سخن گفته است.

راهکار مدیریت موفق باب مورتیز

اول: توجه بیشتر به شاخص های توسعه به جای اهداف مالی

از دیدگاه مورتیز آن چه بهتر از عملکرد مالی وضعیت کمپانی ها را نشان می دهد شاخص های مربوط به توسعه کسب کار آن است. او می گوید: «به عنوان یک مدیر تجاری ما می توانیم شاخص هایی چون «تولید ناخالص ملی» و «ارزش کلی سرمایه گذاری های سالانه» را به عنوان شاخصی از کیفیتی زندگی در یک کشور مورد توجه قرار دهیم.»

او می گوید که اخیراً مدیرعامل های موفق تمایل زیادی پیدا کرده اند تا به کمک هیئت مدیره راهکارهایی بلندمدت را برای ارتقای رابطه مقامات کمپانی با «ذی نفعان» (stakeholders) به جای سرمایه گذاران تنظیم نمایند.

به عنوان مثال کمپانی بزرگ «Unilever» تمرکز خود را روی پایدار سازی شریان های تامین مواد اولیه کشاورزی خود تا سال ۲۰۲۰ قرار داده است.

دیدگاه اجتماعی محور تکنولوژی های جدید مدیر موفق

دوم: به کارگیری تکنولوژی های نو با رویکرد اجتماعی محور

در چند سال اخیر یکی از داغ ترین مباحث در حوزه رابطه صنعت و فناوری ظهور تکنولوژی های نویی چون هوش مصنوعی و اثر آن در جنبه های مختلف زندگی بشر بوده است. این که گسترش دامنه این فناوری چطور می تواند موجب از رونق افتادن و تغییر جایگاه بسیاری از مشاغل شود.

باب مورتیز پیشنهاد می کند که کمپانی ها با توجه به اثری که این تکنولوژی ها روی وضعیت شغلی کارمندان خود بر جای می گذارند، به سراغ بهره گیری از آنها بروند. این دقیقاً همان روندی است که ساتیا نادلا و همکاران در مایکروسافت در پیش گرفته اند.

سرمایه گذاری در آموزش کارمندان

سوم: سرمایه گذاری کافی در آموزش نیروها

مدیرعامل PwC می گوید که بررسی های کمپانی او نشان داده که طیف وسیعی از مدیران عامل شرکت های بزرگ در چند سال اخیر متوجه اهمیت سرمایه گذاری در زمینه آموزش کارمندان و ارتقای توان علمی و مهارتی آنها شده اند. نباید فراموش کرد که ما در عصری قرار داریم که تکنولوژی ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و ماهیت مشاغل مختلف و وظایف افرادی که آنها را بر عهده می گیرند نیز متناسب با آنها در حال تغییر است.

توجه به نفع همگانی

چهارم: تعهد به اهدافی که در نهایت منفعت همه ذی نفعان را تامین نمایند

مورتیز در خصوص مهمترین راهکار مدیریتی در دنیای امروز می گوید: «از اثرات زیست محیطی گرفته تا نتایج اجتماعی و از خواسته های سرمایه گذاران گرفته تا نیازهای مشتریان، کسب و کارها این روزها زیر ذره بین طیف وسیع تری از اقشار و نهادهای مختلف قرار دارند. اگر در هر زمینه ای دچار نقص شوید کالایی بسیار استراتژیک را از دست می دهید و آن چیزی نیست جز اعتماد.

در عصری که شفافیت عملکرد و دامنه پاسخگویی و مسئولیت پذیری در بالاترین حد خود قرار دارند، از دست دادن اعتماد ضربه ای جبران ناپذیر به حساب می آید.»

او در ادامه تاکید می کند که: «شاید در حال حاضر مهمترین راهکار برای کسب سود مالی در عین حفظ وجهه اجتماعی یک شرکت، تلاش برای ایجاد ساختارها و الگوی هایی است که در نهایت منجر به نفع رسانی به همه ذی نفعان باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی