ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

افزایش غیر منتظره بودجه ناسا برای سفر به اعماق فضا

ناسا امروز توانست 20.7 میلیارد دلار بودجه را از دولت آمریکا برای سال 2018 دریافت کند، رقمی که 1.1 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته میلادی و حتی 1.6 میلیارد دلار بیشتر از درخواست اولیه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ناسا امروز توانست 20.7 میلیارد دلار بودجه را از دولت آمریکا برای سال 2018 دریافت کند، رقمی که 1.1 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته میلادی و حتی 1.6 میلیارد دلار بیشتر از درخواست اولیه آنهاست. پیش از این تمام اخبار حکایت از کاهش بودجه ناسا و بی سرانجام ماندن پروژه های متعدد این آژانس فضایی داشتند.

مهم ترین بخش از بودجه ناسا با رقم 2.15 میلیارد دلار به پروژه راکت «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) اختصاص دارد و پس از آن کپسول Orion با 1.35 میلیارد دلار بودجه دیده می شود. ناسا همچنین 350 میلیون دلار برای ساخت سکوی پرتاب جدید دریافت کرده است.

سکوی پرتاب کنونی ناسا فقط توانایی یک بار پرتاب SLS را دارد و به همین دلیل، ناسا می خواهد سکوی پرتاب اختصاصی و جدیدی را برای این راکت عظیم الجثه فراهم کند تا مأموریت های بعدی آژانس فضایی در اعماق منظومه شمسی و فراتر از آن با اطمینان بیشتری انجام شوند.

این وضعیت نشان می دهد کنگره آمریکا علی رغم میل باطنی ترامپ، همواره بودجه مورد نیاز ناسا و به خصوص پروژه SLS را تأمین می کند. شاید دولتمردان آمریکایی نمی خواهند در عصر نوین فضا در رقابت با شرکت های خصوصی آمریکایی نظیر اسپیس اکس یا کشورهای رقیب، بازنده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hawkeye
    Hawkeye | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    به تلسکوپ WFIRST بودجه دادن ؟

  • moradi
    moradi | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    زنده باد امریکا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی