ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار همه مشخصات سخت‌افزاری خانواده هواوی P20 به همراه قیمت

هواوی فردا از موبایل‌های جدیدش به نام‌های P20 و P20 Pro رونمایی می‌کند اما امروز، تمام مشخصات سخت‌افزاری هر دو موبایل از طریق یک خرده فروشی آلمانی فاش شدند. نکته قابل توجه در مورد پرچمداران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۲

هواوی فردا از موبایل‌های جدیدش به نام‌های P20 و P20 Pro رونمایی می‌کند اما امروز، تمام مشخصات سخت‌افزاری هر دو موبایل از طریق یک خرده فروشی آلمانی فاش شدند.

نکته قابل توجه در مورد پرچمداران جدید، دوربین آنهاست که تا کنون چندین خبر تایید و تکذیب در مورد سه گانه بودن آنها شنیده‌ایم. بر اساس این اطلاعات، P20 از دوربینی دوگانه با ترکیب سنسورهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد اما P20 Pro دوربینی سه‌گانه با ترکیب سنسورهای ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت.

وب‌سایت GSMArena با انتشار تصاویری از همین مشخصات، می‌نویسد که هواوی P20 از نمایشگری ۵.۸ اینچی برخوردار است که البته در بالای آن می‌توان بریدگی نمایشگر را هم مشاهده کرد. صفحه نمایش این موبایل نیز رزولوشنی ۲۲۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد.

از سوی دیگر هواوی طبق معمول از چیپست اختصاصی خودش یعنی کایرین ۹۷۰ استفاده کرده که مشمول یک پردازنده با کلاک پردازشی ۲.۳۶ گیگاهرتز است. ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری سایر مشخصات سخت‌افزاری P20 هواوی هستند.

این موبایل با رابط کاربری EMUI 8.1 که بر بستر اندروید اوریو توسعه یافته به دست کاربر می‌رسد. از سوی دیگر می‌توان دید که باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری P20 از تکنولوژی SuperCharge یا همان شارژ سریع برخوردار است.

اما P20 Pro، با سه دوربین مشخصاً ستاره مراسم فردای هواوی خواهد بود. این موبایل همانطور که در لیست مشخصات فوق هم نوشته شده، از سه سنسور ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که سنسور ۴۰ مگاپیکسلی، نقش دوربین اصلی را خواهد داشت. همچنین گفته شده که روی سنسور ۸ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فتو قرار گرفته که از قابلیت هیبرید زوم برخوردار است؛ به این مفهوم که می‌تواند بدون افت کیفیت، زوم اپتیکال ۳ برابری داشته باشد. بزرگنمایی ۵ برابری هم یکی دیگر از قابلیت‌های همین دوربین ۸ مگاپیکسلی است.

اما سومین دوربین، مونوکروم و تک‌رنگ است. این دوربین همچنین در مواقعی که نور کمی در صحنه باشد، عمق و جزییات بیشتری به تصویر اضافه می‌کند.

هواوی P20 Pro که در واقع پرچمدار اصلی هم به حساب می‌آید، از همان چیپست کایرین ۹۷۰ به همراه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و باتری آن هم ۴۰۰۰ میلی آمپری است. سایر مشخصات با P20 یکی هستند.

این موبایل آنطور که در همین لیست گفته شده با رنگ «Twilight» هم عرضه می‌شود؛ به این مفهوم که در هر زاویه‌ای که نور با بدنه برخورد کند، موبایل به رنگ خاصی دیده خواهد شد و رنگ آن ثابت نیست.

نکته قابل توجه دیگر، قیمت‌گذاری این محصولات است. هواوی P20 بر اساس آنچه فروشگاه آلمانی لو داده، قیمتی ۶۴۹ یورویی دارد که با تبدیل آن به حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسیم.

از سوی دیگر P20 Pro قرار است با قیمت ۸۹۹ یورو عرضه شود که با تبدیل آن، به قیمت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسیم. باید منتظر ماند و دید که سیاست قیمت‌گذاری هواوی چگونه خواهد بود؛ آیا می‌خواهد در تمام کشورهایی که فعال است قیمت را به شکل یکسان عرضه کند یا بر اساس فاکتورهای دیگری تصمیم‌گیری کند. این تصمیم گیری برای موفقیت خانواده P20 هواوی در ایران کم‌اهمیت نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Ali_micro_f
    Ali_micro_f | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    مثل اینکه میشه حاشیه‌ی بالای نمایشگر رو با نشون دادن رنگ سیاه محو کرد. و واقعا اگه راست باشه قابل تحسینه

  • YAS...
    YAS... | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    دلار ۵ تومن رو رد کرده ، حتی اگه هوآوی قیمت گوشیاشو تو ایران بیاره پایین بازم نسبت به چیزی که باید باشه گرونتر در میاد! من که برای این گوشی خیلی هیجان دارم اما با این نرخ دلار عمرا بتونم بخرمش !
    خدایا خودت ظهور کن!

  • مهدی فراهانی
    مهدی فراهانی | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    بنظر من ارزش خرید #میت_تن بسیار بیشتره چون دوربین پشت کاربرد انچنانی خودش رو از دست داده و همین ک کیفیتی اندازه میت تن داشته باشه بسه و اضافه بر اون ولخرجی محسوب میشه! در ضمن Cpu و RAM یکسانی هم دارند! فقط بریدگیه صفحه باقی میمونه که میشه ازش گذشت و با قیمت خیلی بهتری میت تن رو خرید مخصوصا با افت قیمتی که بعد از اومدن P20 خواهد داشت!

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    5 toman bedi baraye huawei???

  • mobina
    mobina | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    منتظر بالاتر رفتن قیمت گوشی هم باشید دلار از پنج هزار تومان گذشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی