ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت 5G
تکنولوژی

سامسونگ و آزمایش موفقیت آمیز اینترنت 5G در استادیوم بیسبال

سامسونگ و کمپانی مخابراتی ژاپنی «KDDI» فناوری 5G را با موفقیت در یک استادیوم بیسبال آزمایش کرده اند. این دو کمپانی با استفاده از تبلت های نصب شده در محل تماشاگران،  فیدهای زنده از ویدئوی 4K را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سامسونگ و کمپانی مخابراتی ژاپنی «KDDI» فناوری 5G را با موفقیت در یک استادیوم بیسبال آزمایش کرده اند.

این دو کمپانی با استفاده از تبلت های نصب شده در محل تماشاگران،  فیدهای زنده از ویدئوی 4K را در استادیوم 30 هزار نفری «اوکیناوا» با موفقیت دانلود و استریم کرده اند.

این پوشش 5G از طریق واحدهای دسترسی و فناوری «بیم فرمینگ» سامسونگ ایجاد شده که روی برج کوچکی خارج از فنس های سمت چپ استادیوم نصب شده بودند.

بیم فرمینگ تکنولوژی پیشرو و نسبتا گرانی است که در روترهای وایرلس برای افزایش برد و سرعت به کار می رود. در این تکنولوژی ابتدا یکی از آنتن ها سیگنال وای فای را در همه جهات پخش می کند، سپس آنتن بعدی با اختلاف فاز کمی سیگنال را به نقاط دیگر ارسال می کند. به منظور پخش سیگنال به صورتی کارآمد روترها اختلاف فاز دو سیگنال را طوری تنظیم می کند که در مکان های شلوغ سیگنال قوی تر باشد.اینترنت 5Gاین دو کمپانی چند ماه قبل در قطاری که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حرکت بوده، بسته های داده را با حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت در ثانیه ارسال و دریافت کرده اند، اما هدف از پروژه فعلی آزمایش این فناوری در مکان های شلوغ نظیر استادیوم ها و سالن های کنفرانس و کنسرت بوده است.

سامسونگ سرمایه گذاری گسترده ای  را به توسعه شبکه های 5G اختصاص داده است، برای مثال بخش شبکه این کمپانی با اپراتورهای مختلفی در سراسر دنیا همکاری دارد و دو ماه قبل تماس تصویری 5G را بین اپراتورهای ورایزن و KT تست کرده، علاوه بر این کمپانی کره ای در همان زمان از آزمایش اینترنت 5G در رومانی خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی