ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیت تشخیص باکتری لژیونلا
علمی

توسعه چیپی برای شناسایی باکتری عامل بیماری سینه پهلو در کمتر از یک ساعت

باکتری لژیونلا (Legionella) می تواند سبب ابتلای انسان ها به بیماری لژیونر (Legionnaire) شود. این بیماری نوع خطرناکی از بیماری سینه پهلو است و عامل آن به طور معمول آب های آشامیدنی را آلوده می سازد. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

باکتری لژیونلا (Legionella) می تواند سبب ابتلای انسان ها به بیماری لژیونر (Legionnaire) شود. این بیماری نوع خطرناکی از بیماری سینه پهلو است و عامل آن به طور معمول آب های آشامیدنی را آلوده می سازد. شناسایی باکتری مورد بحث معمولاً چند روز زمان می برد، اما حالا محققین آلمانی موفق به توسعه چیپی شده اند که می تواند باکتری لژیونلا را در کمتر از یک ساعت شناسایی نماید.

پیش از این روش معمول تشخیص وجود باکتری مورد بحث بررسی نمونه ای از آب در آزمایشگاه، طی پروسه ای ۱۰ الی ۱۴ روزه بود. این در حالی است که این عامل بیماری زا برای تکثیر  انبوه و رسیدن به سطحی خطرناک در بدن انسان تنها به یک هفته زمان نیاز دارد.

کیت تشخیص باکتری لژیونلا

حال محققین دانشگاه فنی مونیخ موفق به توسعه نمونه اولیه از چیپ تشخیصی موسوم به «LegioTyper» شده اند که قادر است در کمتر از ۳۵ دقیقه تا حدود ۸۰ درصد از انواع مختلف باکتری لژیونلا را شناسایی نماید.

چیپ مذکور این کار را به کمک آرایه ای میکروسکپی از ۲۰ نوع از انواع آنتی بادی ها انجام می دهد، بدون این که نیاز باشد ماده ای شیمیایی دیگری جهت تشخیص به آب اضافه شود.

هنوز تاریخ دقیقی برای تولید انبوه سخت افزار مورد بحث اعلام نشده، اما به طور حتم عرضه آن می توان راه را برای تولید نسل تازه ای از ابزارهای تشخیصی جهت نجات جان میلیون ها انسان هموار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • erfun
    erfun | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    تکنولوژی رو نگاه کن...بعد اپل میگه بریدگی صفحه نمایش پیچیده ترین تکنولوژیه:)))
    پروپاگاندا که میگن اینه

مطالب پیشنهادی