ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نوکیا در توسعه دوربین 40 مگاپیکسلی هواوی P20 پرو نقش دارد؟

هواوی پرچمداران جدیدش را امروز به شکل رسمی معرفی می کند و حالا که تمام مشخصات سخت افزاری P20 و P20 پرو فاش شده، باید حضور عجیب سه دوربین در پشت بدنه P20 پرو را ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

هواوی پرچمداران جدیدش را امروز به شکل رسمی معرفی می کند و حالا که تمام مشخصات سخت افزاری P20 و P20 پرو فاش شده، باید حضور عجیب سه دوربین در پشت بدنه P20 پرو را باور کنیم. حسگر یکی از این دوربین ها رزولوشن باورنکردنی 40 مگاپیکسلی دارد، رقمی که تمام علاقه مندان به عکاسی با موبایل را هیجان زده می کند.

جدا از دوربین های جیبی که قابلیت های موبایل هم به آنها اضافه شده بود، تلفن همراه دیگری با دوربین 40 مگاپیکسلی به خاطرمان نمی آید، حداقل در عصر نوین که اندروید و iOS تمام بازار را قبضه کرده اند. با این حال اگر کمی به عقب برگردیم، می توانیم دو محصول را با این قابلیت ویژه نام ببریم: یکی نوکیا 808 معروف به PureView و دیگری لومیا 1020. این دو محصول سنسورهای بزرگی داشتند که به سختی درون بدنه آنها جای گرفته بود و حالا سؤال این است که هواوی چگونه این ماژول عظیم الجثه را درون موبایل های ظریف خود تعبیه کرده.

شاید پاسخ به این سؤال بی ارتباط با نوکیا نباشد. یکی از مراکز تحقیق و توسعه هواوی در فنلاند واقع شده که محل تولد نوکیا محسوب می شود. این مرکز تحقیقاتی از همان ابتدا تعداد زیادی از کارکنان سابق نوکیا از جمله متخصصین ارشد آنها را به استخدام خود درآورده و در فهرست نیروهای مورد نیازشان هم عناوینی نظیر «متخصص حوزه موبایل و اپتیک» را می بینیم. از قرار معلوم یکی از اهداف اصلی این مرکز، توسعه فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری در رابطه با دوربین موبایل است.

به نظر می رسد هواوی امروز با معرفی P20 پرو، عکاسی با موبایل را وارد عصر تازه ای می کند و تا مدتی می تواند با کنار زدن رقبایی نظیر آیفون ها، گلکسی ها و پیکسل ها، بر صدر جدول بنشیند. شاید هم وقت آن رسیده که فهرست جدیدی برای موبایل های سه دوربینه (یا بیشتر) تدارک ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • alirezapakdel
    alirezapakdel | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا محشره این گوشی
    ترکیب لنز های بایکا با هوش مصنوعی هواوی باعث خلق این گوشی بی نظیر شده
    ماژول اصلی این دوربین مجهز به سنسوری ۴۰ مگاپیکسلیه. سنسور مذکور از نظر ابعاد پس از موبایل لومیا 1020 نوکیا در رتبه دوم بزرگترین سنسورهای به کار رفته در تمام موبایل های هوشمند قرار می گیره. این حسگر حدود ۲۲ درصد بزرگتر از نمونه به کار رفته در گلکسی S9 سامسونگ هست. همین برتری منجر به افزایش کارایی در نور کم محیط و عدم افت کیفیت تصاویر در درجه زوم بالا خواهد شد. آخرین و البته یکی از شگفت انگیزترین ویژگی های دوربین سه گانه هوآوی P20 Pro پشتیبانی آن از حساسیت (ISO) بسیار بالای ۱۰۲۴۰۰ هست که رکوردی غافلگری کننده برای موبایل های هوشمند به حساب میاد. الگوریتم های کاهش نویزی که هواوی برای آن در نظر گرفته عملکرد قابل قبول دوربین این موبایل را در نور محیط بسیار ناچیز را نیز تضمین می کنه
    هواوی بهترینه تو گوشیای هوشمند

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    یا نوکیا ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی