ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم‌دیدنی؛ پیشنهاد امروز: Her Story

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش ۱۳ روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


مانیتور سی آر تی، ویندوز ۹۵ و دیتابیسی عظیم از ویدئو های بازجویی دختری جوان، تمام چیزی است که در اختیار دارید. وقتی بازی شروع می‌شود، شما فقط یک اسم می‌بینید. داستان او (Her Story). همه چیز مرموز و مبهم است. شما فقط و فقط یک کامپیوتر قدیمی در اختیار دارید و واژه‌ای که در بخش جست و جو نوشته شده است: قتل(Murder). و در ادامه پنج ویدئو از بازجویی دختری جوان به نام هانا اسمیت.

همه چیز مبهم است. فقط یک فایل Read Me بر روی دسکتاپ وجود دارد که باید آن را باز کنید و محتویات داخلش را مطالعه کنید. آن وقت متوجه می‌شوید همه چیز در اختیار شماست. شما باید واژه‌هایی که می‌خواهید را تایپ کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. واژه‌هایی نظیر قتل، جنازه، سایمون (نام مقتول) و ... . واژه‌هایی که هانا در بازجویی ها استفاده کرده باشد.

شاید در ابتدا همه چیز دشوار به نظر برسد. اما ویدیو های غیر خطی، روایت‌های پر ابهام، همه و همه باعث می‌شوند شما از شم کارآگاهیتان استفاده کنید و در انتخاب واژه‌هایی که می‌خواهید به دنبالشان بگردید بیشتر دقت کنید.

بازی Her Story توسط طراح معروف یعنی سام بارلو ساخته شده. کسی که در استودیوی کلایمکس سابقه‌ی طراحی بازی هایی نظیر سایلنت هیل: اریجینز و سایلنت هیل: شترد مموریز را داشته. اما Her Story به طور مستقل توسط سام بارلو بعد از خروجش از کلایمکس ساخته شد.

Her Story یک VCR یا فیلم قابل تعامل است که سام بارلو در آن فقط از یک بازیگر استفاده کرده است. ویوا سایفرت، برنده‌ی دو مدال برنز از بازی های اتحادیه کشور های مشترک المنافع سال ۱۹۹۰، که سابقه‌ی همکاری با سام بارلو را نیز داشته است، به عنوان تنها بازیگر این عنوان ایفای نقش کرده است.

سایفرت از سخت گیری های سام بارلو در پروسه‌ی ساخت Her Story گفته که مورد تایید بارلو هم قرار گرفته است. ویژگی که باعث شده بود او به روش آلفرد هیچکاک در ناراحت کردن بازیگرانش برای دریافت بهترین عملکردشان اشاره کند.

Her Story به طور کلی یک بازی مبهم و پر رمز و راز است که مورد تحسین بسیاری هم واقع شده. المان های سینماتیک و بازی بسیار خوب سایفرت باعث می‌شود شما علاقمند باشید تا هر چه سریعتر ویدئو های کوتاه اما پر شمار بازجویی ها را مشاهده کنید.

پیدا کردن همه‌ی ویدیو ها و کنار هم قرار دادن آن ها چالش اصلی این بازی به شمار می‌رود. خصوصا وقتی شما هیچ اطلاعی از داستان ندارید و ممکن است همان ابتدا آخرین ویدیو را مشاهده کنید و کاملا گیج شوید. اتفاقی که از نظر بسیاری این بازی را منحصر به فرد کرده و هنر بارلو را به نمایش گذاشته است.

این بازی جوایز بسیار زیادی کسب کرده که می‌توان از بین آن ها به بفتا و بازی سال پالیگان اشاره کرد. همچنین متای این بازی در پلتفرم iOS عدد قابل توجه ۹۱ است که نشان از موفقیت فوق العاده‌ی بازی دارد.

Her Story طولانی نیست و می‌توانید به راحتی در عرض دو ساعت تا سه ساعت آن را به پایان برسانید. هرچند یافتن همه‌ی ویدیو ها کار آسانی نیست و زمان زیادی از شما می‌گیرد. اما یافتن داستان هانا اسمیت، آنقدر جذاب هست که ارزشش را داشته باشد.

Her Story سال ۲۰۱۵ برای ویندوز، مک، iOS و اندروید عرضه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    برا این بازی‌زبانتون باید قوی باشه،برا ما ایرانیا زیاد بدرد نمیخوره

مطالب پیشنهادی