ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین خودران
تکنولوژی

چراغ سبز پکن به بایدو برای آزمایش ماشین های خودران

کمپانی چینی بایدو به تازگی مجوز تست ماشین های خودران را در پکن به دست آورده است. در حالی که در روزهای اخیر خبرهای خوبی از صنعت ماشین های خودران به گوش نمی رسد، غول ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

کمپانی چینی بایدو به تازگی مجوز تست ماشین های خودران را در پکن به دست آورده است.

در حالی که در روزهای اخیر خبرهای خوبی از صنعت ماشین های خودران به گوش نمی رسد، غول اینترنت چین موفق شده مجوز آزمایش این ماشین ها در مناطقی از پکن به دست آورد.

بایدو، که به عنوان گوگل چین نیز شناخته می شود از دو سال قبل مشغول توسعه ماشین های خودران بوده و حالا می تواند در 33 مسیر که مجموعا 105 کیلومتر طول دارد، محصولات خود را به بوته آزمایش بگذارد.

این کمپانی که در زمینه حمل و نقل خودکار یکی از شرکت های پیشرو محسوب می شود، سال گذشته از پلتفرمی جدید رونمایی کرد که هدف از آن کمک به کمپانی های دیگر برای تولید سریعتر ماشین های خودران است.ماشین خودران

دولت پکن پیش از این قوانین سخت گیرانه ای را در زمینه ماشین های خودران اعمال کرده بود و حتی این مساله سال گذشته دامن گیر مدیرعامل بایدو نیز شد، چرا که وی بر خلاف قوانین برای رفتن به محل یک کنفرانس از ماشین های خودران این کمپانی استفاده کرده و آن را به صورت زنده برای شرکت کنندگان پخش کرده بود که در نهایت به بازجویی از وی منجر شد.

حالا اما این رویکرد تغییر کرده و چین با اعطای مجوزهای متعدد در ماه های اخیر نشان داده که قصد ندارد میدان را در این عرصه خالی کند، برای مثال دولت این کشور ماه گذشته مجوز آزمایش ماشین های خودران را به کمپانی های SAIC Motor Corp و NIO اعطا کرد که از عزم جدی اژدهای زرد برای ورود به عصر جدیدی از صنعت حمل نقل حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی