ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های گوگل روی دستگاه های اندرویدی متفرقه اجرا نمی شوند

اندروید یک سیستم عامل اپن سورس محسوب می شود، بنابراین علاوه بر نسخه اصلی که از سوی گوگل توسعه یافته و در اختیار شرکت های سازنده قرار می گیرد، نسخه های متعدد دیگری نیز در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اندروید یک سیستم عامل اپن سورس محسوب می شود، بنابراین علاوه بر نسخه اصلی که از سوی گوگل توسعه یافته و در اختیار شرکت های سازنده قرار می گیرد، نسخه های متعدد دیگری نیز در بازار حضور دارند. حالا اگر این دستگاه های اندرویدی از سوی گوگل مجوز گرفته باشند، می توانند اپلیکیشن های رسمی گوگل مانند پلی استور، مپس و غیره را هم در اختیار کاربران خود قرار دهند و در غیر این صورت، مجاز به این کار نخواهند بود. بسیاری از موبایل ها و تبلت های متفرقه چینی یا حتی تبلت های آمازون فایر در این دسته جای می گیرند.

برای غلبه بر این مشکل، اکثر کاربران حرفه ای از روشی به نام سایدلودینگ برای استفاده از اپ های مورد نیاز خود استفاده می کنند اما سیاست تازه گوگل مانع از انجام این کار می شود. از این به بعد هرگاه اپلیکیشن های گوگل را اجرا کنید، تاریخ بیلد سیستم عامل اندروید شما بررسی شده و اگر نسخه غیر رسمی از اندروید را با تاریخ کامپایل پس از 16 مارس (26 اسفند 1396 به بعد) در اختیار داشته باشید، اپ ها اجرا نخواهند شد.

البته گوگل راهکاری را در اختیار علاقه مندان به رام های کاستوم قرار داده: این کاربران باید نسبت به ثبت دیوایس خود در پایگاه جدید گوگل اقدام کنند. هر فرد می تواند حداکثر 100 دستگاه را به ثبت برساند که نیاز کاربران عادی را برآورده می کند، اما افرادی که دائماً به تست رام های سفارشی مشغولند، کمی با مشکل مواجه خواهند شد.

شاید راهکار جدید گوگل، روند نصب و اجرای اپلیکیشن های این شرکت روی رام های سفارشی را تسهیل کند و اکوسیستم اندروید را ایمن تر از قبل سازد. با این حال هنوز مشخص نیست کدامیک از نسخه های متعدد اندروید مورد عنایت گوگل قرار می گیرند و با حضور در دسته «مجاز» امکان اجرای اپ های پر کاربرد آن را به دست می آورند.

XDA
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    فکر کنم منظورش اینه رو گوشی های شیائومی و هواوی چینی به درد نخور نمیشه اینا رو اجرا کرد. به نظرم به جای حذف کردن بر اساس سیستم عامل بر اساس برند حذف کنه فقط 3-4 تا برند خوب مثل سونی و ال جی و ... نمونن

  • ایگارسا آردایی؟!
    ایگارسا آردایی؟! | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    سلام دوستان گروه یا کانالی برای رام و کاستوم رام سراغ ندارید؟

  • amir
    amir | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    glx

مطالب پیشنهادی