ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

شکایت سه کاربر آمریکایی از فیسبوک برای جمع‌آوری اطلاعات تماس و پیام‌ها

فیسبوک این روزها تاریک‌ترین و پر‌استرس‌ترین دوران کاری خود را سپری می‌کند. همانطور که می‌دانید چندی پیش شواهدی منتشر شد که نشان می‌داد دو سرویس فیسبوک مسنجر و مسنجر لایت، اطلاعات خصوصی کاربران اندروید از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

فیسبوک این روزها تاریک‌ترین و پر‌استرس‌ترین دوران کاری خود را سپری می‌کند. همانطور که می‌دانید چندی پیش شواهدی منتشر شد که نشان می‌داد دو سرویس فیسبوک مسنجر و مسنجر لایت، اطلاعات خصوصی کاربران اندروید از جمله تاریخچه پیام‌ها و تماس‌های آنان را برای خود ذخیره می کنند.

به عقیده فیسبوک، این موضوع به صورت پنهانی و بدون جلب رضایت کاربر اتفاق نمی‌افتد. غول شبکه‌های اجتماعی در دفاع از این اقدام اعلام کرده که این اطلاعات فقط در حالتی ذخیره می‌شوند که کاربران در دسترسی‌های اندروید، مجوز دسترسی به دفترچه تلفن را برای فیسبوک صادر کرده باشند. در غیر این صورت هیچ اطلاعاتی در اپلیکیشن ذخیره نخواهد شد.

اما به نظر می‌رسد که این توضیح برای بعضی کاربران ابدا قانع‌کننده نبوده است. به گزارش رویترز، اخیرا سه نفر از کاربران آمریکایی فیسبوک مسنجر به خاطر نقض حریم خصوصی و جمع آوری تاریخچه تماس‌ها و پیام‌ها از غول شبکه‌های اجتماعی شکایت کرده اند.

این شکایت در دادگاه فدرال ناحیه شمالی ایالت کالیفرنیا و از طرف کلیه کاربرانی که قربانی نقض حریم خصوصی شده‌اند، به ثبت رسیده و در آن برای خسارت وارده درخواست غرامت شده است. با این وجود، قاضی پرونده هنوز مشغول بررسی ابعاد مختلف موضوع است تا در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد قربانیان، بتواند به پرونده در قالب یک دعوای صنفی رسیدگی کند.

فیسبوک در مقام دفاع اعلام کرده که تا‌کنون هیچ کدام از اطلاعات مربوط به تماس و پیام‌های جمع‌آوری شده از دیوایس‌های اندرویدی را به جایی نفروخته و هرگز به پیام‌های متنی مردم به طور مستقیم دسترسی نداشته است.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که اوضاع در ادامه چگونه پیش خواهد رفت و در نهایت پیروز این پرونده کدام طرف خواهد بود: بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، یا کاربرانی که اعتقاد دارند حقوق‌شان در حریم شخصی به طور آشکار پایمال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • big brain
    big brain | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    محمدی@

    دقیقا !!! به دیجیاتو توصیه می کنم واژه های تصنعی چون ساندیس خور را از متن کامنت ها ویرایش بکنند . فکر کنم بشه علاوه بر دیدن ای پی فرد نظر دهنده . دیجیاتو می تواند کامنت ها را ویرایش بکند

  • محمدی
    محمدی | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    y
    اونوقت 70 درصد از کامنت ها مخصوصا خودت حذف می شند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی