ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه اسپیکر خانگی هوشمند فیسبوک به خاطر رسوایی های اخیر به تعویق افتاد

بالا گرفتن خشم و انزجار عمومی نسبت به سیاست های جمع آوری اطلاعات شخصی، فیسبوک را بر آن داشت تا معرفی اسپیکر هوشمندش را به تعویق بیندازد. قرار بود این دستگاه در کنفرانس توسعه دهندگان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

بالا گرفتن خشم و انزجار عمومی نسبت به سیاست های جمع آوری اطلاعات شخصی، فیسبوک را بر آن داشت تا معرفی اسپیکر هوشمندش را به تعویق بیندازد. قرار بود این دستگاه در کنفرانس توسعه دهندگان F8 در اردیبهشت ماه به شکل رسمی رونمایی شود اما حالا خبرگزاری بلومبرگ می گوید «اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست» که از مردم بخواهیم به فیسبوک اعتماد کنند و محصولی همواره متصل به شبکه و مجهز به میکروفون و دوربین را در منازل خود نگهداری نمایند.

بلومبرگ تابستان سال قبل در مورد این محصولات اطلاع رسانی کرد. یکی از آنها وسیله ای ویدیو-محور با نام رمز Aloha (و نام واقعی Portal) مجهز به نمایشگر لمسی بزرگ است و دیگری هم یک اسپیکر هوشمند و مستقل که با قیمت کمتری نسبت به پورتال به فروش می رسد. هر دو محصول فوق از دستیار صوتی توسعه یافته توسط فیسبوک بهره می گیرند که عملکردی شبیه آمازون الکسا یا اپل سیری دارد.

عرضه اولیه این محصولات برای پاییز امسال تعیین شده بود اما حالا فیسبوک می خواهد بازبینی جامعی را روی فرایند و نحوه جمع آوری اطلاعات از کاربران انجام دهد، پیش از اینکه چنین دستگاه خطرناکی را به دست مصرف کنندگان نهایی برساند. حال اینکه فیسبوک به دنبال اطلاع رسانی دقیق تر و جمع آوری کمتر داده هاست، یا می خواهد به شکل هوشمندانه تری این فرایند را انجام دهد که افتضاحی به بار نیاید، مشخص نیست.

حتی پیش از رسوایی های اخیر، باز هم فروش اسپیکرهای هوشمند فیسبوک کار ساده ای نبود. بسیاری از طرفداران تئوری های توطئه می گویند فیسبوک به شکل مخفیانه از میکروفون موبایل هایشان استفاده کرده و مکالمات روزمره کاربران را به تبلیغات هدفمند تبدیل می کند. در تحقیقی که سال گذشته توسط پایگاه خبری وِرج و مرکز تحقیقاتی Reticle انجام شد هم فیسبوک یکی از پایین ترین رتبه ها را از نظر اعتماد کاربران آمریکایی به خود اختصاص داد. با این حال تعداد زیادی از شرکت کنندگان در تحقیق مورد بحث به اسپیکر هوشمند این شرکت علاقه نشان دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی