ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدسproject one AMG به دنبال رسیدن به رکورد افسانه ای جهنم سبز

رئیس بخش AMG مرسدس بنز توباس مورس اعلام کرده است که این شرکت با جدیدترین ابر خودروی خود  یعنی Project One به دنبال شکستن رکورد تاریخی پورشه 956 است که در سال 1983 میلای در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

رئیس بخش AMG مرسدس بنز توباس مورس اعلام کرده است که این شرکت با جدیدترین ابر خودروی خود  یعنی Project One به دنبال شکستن رکورد تاریخی پورشه 956 است که در سال 1983 میلای در مسابقه 1000 کیلومتری نوربرگ رینگ به جا گذاشته شده است.

مرسدس مطالعات بسیار زیادی بر روی این رکورد انجام داده است و به این مسئله پی برده است که استفان بلوف با پورشه 956 توانسته زمان 6 دقیقه 11 ثانیه ای را در روز تعیین خط به جای بگذارد . او همچنین رکورد روز مسابقه ای 6 دقیقه 25.9 ثانیه را با همان خودرو به ثبت رسانده است.

در حال حاضر رکورد خودروهای تولیدی در دستان پورشه 911 GT2 RS است که توانسته زمان 6 دقیقه و 47 ثانیه را ثبت کند. در حال حاضر مرسدس به دنبال راننده ای است که مناسب چنین کاری باشد.

در زمینه نیروی روی به پایین که به کمک آیرودینامیک خودرو تامین می شود مرسدس به رقم 675 kg رسیده است، با این که خبری از یک بال عقب ثابت عظیم الجثه همانند آن چه که مک لارن بر روی جدیدترین محصولش یعنی Senna نصب کرده نیست.

نیروی رو به پایین تولیدی ابر خودروی مرسدس دقیقا به اندازه نصف وزن خود خودرو خواهد بود. در این صورت این خودرو وزنی معادلی 1300 تا 1400 کیلوگرم خواهد داشت. مک لارن در مدل Senna  با نصب یک بال عظیم در بخش انتهایی خودرو به رقم رعب آور 800 کیلوگرم رسیده است. البته برای رسیدن به این میزان نیروی رو به پایین باید به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برسید.

موتور این خودرو که مستقیما از مدل فرمول یک مرسدس بنز به عاریت گرفته شده است بر روی داینو موتور 1000 اسب بخار تولید می کند اما در دنیای واقعی احتملا چیزی در حدود 1100 اسب بخار نیرو تولید کند.

اندی کول مدیر بخش قوای محرکه با عملکرد بالای مرسدس اعلام کرده است که این شرکت با چالش های بسیار زیادی در استفاده از این موتور برای یک خودروی شهری شده است.

او می گوید به طور مثال این موتور مناسب ترافیک شهری همچون دبی در اواسط تابستان بدون این که دچار مشکلی شود خواهد بود. اما در زمینه باتری موتور که معمولا به وسیله تیم مهندسین در مسابقات فرمول یک روشن می شود، اما در این جا خبری از تیم مهندسین نخواهد بود و موتور باید با یک دکمه استارت روشن شود و در تمامی شرایط و آب و هوایی این موضوع صدق می کند، پس این یک چالش اساسی خواهد بود.

اکثر قطعات این موتور توسط تیم مهندسی فرمول یک این شرکت که در انگلستان مستقر شده اند طراحی و توسعه داده خواهد شد. به طور مثال جعبه دنده Xtrac این خودرو که یک جعبه دنده 8 سرعته منوال است و همچنین تیوب شاسی فیبرکربنی و حتی المان های بدنه توسط یک شرکت شخص ثالث که نامی از آن برده نشده است تولید خواهد شد.

با این که این ابرخودرو در حدود 2.4 میلیون پوند ارزش دارد اما مرسدس بیش از 1100 درخواست برای تنها 275 نسخه تولیدی دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    شکستن رکورد gt2 واقعا سخته
    فیلمشو دیدم.‌رو هوا پرواز میکرد
    البته پروژه‌ وان روی کاغذ قطعا میتونه رکورد gt2 رو بزنه
    اما خیلی از سوپرکارها و هایپرکار ها هم همینطورن اما تا حالا که نتونستن.حتی مک لارن با هایپرکار بالای ۱۰۰۰ اسبی p1lm خودش که خیلی هم مغرورانه راه میرفت و با لافراری و پورشه اسپایدر درگ میذاشت و براحتی اونها رو میزد نتونست اینکارو کنه
    البته اگه فیلم مک لارن رو دیده باشید،رانندش حداقل یک‌ جا اشتباهی کرد که حدود ثانیه عقب افتاد

مطالب پیشنهادی