ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مشکل تولید غذای جهان را با هوش مصنوعی حل می کند

هلدینگ آلفابت هم به جمع شرکت های متعددی پیوست که می خواهند مشکل تغذیه جهان و تولید غذا را با استفاده از هوش مصنوعی حل کنند. آزمایشگاه X شرکت مادر گوگل در گفتگوی اختصاصی با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

هلدینگ آلفابت هم به جمع شرکت های متعددی پیوست که می خواهند مشکل تغذیه جهان و تولید غذا را با استفاده از هوش مصنوعی حل کنند. آزمایشگاه X شرکت مادر گوگل در گفتگوی اختصاصی با نشریه «مرور تکنولوژی MIT» اعلام کرد که این شرکت می خواهد روش هایی را برای بهره گیری از یادگیری ماشین برای بهبود وضعیت کشاورزی به کار گیرد.

«آسترو تلر» مدیر این آزمایشگاه می گوید هنوز راهکار مشخص و دقیقی را پیدا نکرده اند، اما او مطمئن است هوش مصنوعی در ترکیب با پهپادها و علوم رباتیک می تواند به حل این مشکل کمک شایانی نماید. با استفاده از این فناوری ها می توان عملیات برداشت محصول را بهبود داد یا مزارع را با تغییرات اقلیمی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی سازگار کرد.

البته نمی توان انتظار تغییرات محسوس و معناداری را در آینده نزدیک داشت. با این حال می دانیم که آزمایشگاه X معمولاً روی پروژه های تمرکز می کند که کاملاً عملی بوده و در بازه زمانی منطقی آماده بهره برداری هستند (مانند پروژه لون).

هوش مصنوعی می تواند بازده و حجم تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهد

بله، یکی دیگر از غول های تکنولوژی جهان هم هوش مصنوعی و فناوری های وابسته به آن را به عنوان راه حل مشکلات عدیده جهانی معرفی می کند، هرچند نمی دانیم ایده آل گرایی آزمایشگاه X نتیجه ای را در پی خواهد داشت یا خیر. البته باید اشاره کرد که حوزه کشاورزی یکی از بهترین زمینه ها برای هوش مصنوعی به شمار می رود. اتلاف محصولات کشاورزی معضل بزرگیست و طبق اعلام سازمان ملل، 20 الی 40 درصد تولیدات در هر سال به خاطر آفات و بیماری های مختلف از بین می روند، ضمن اینکه بازده محصول و کیفیت آن هم هنوز در سطح مطلوبی قرار ندارد.

شاید هوش مصنوعی نتواند اتلاف محصول را کاهش دهد، اما می تواند در زمینه افزایش حجم و کمیت تولید نقش بسزایی را ایفا کند. البته اینکه افزایش تولید به رفع معضل سوء تغذیه و افزایش کیفیت زندگی ساکنین مناطق دورافتاده و محروم جهان می شود یا خیر هم سؤال مهمیست که باید در زمان مقتضی به آن پاسخ داده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی