ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های ARKit اپ استور تا کنون ۱۳ میلیون بار دانلود شده اند

به گزارش سنسور تاور، یکی از معتبرترین پایگاه های داده اپلیکیشن ها، کاربران آیفون و آیپد از زمان انتشار iOS 11 و معرفی پلتفرم ARKit (حدودا شش ماه پیش) تا امروز بیش از ۱۳ میلیون ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به گزارش سنسور تاور، یکی از معتبرترین پایگاه های داده اپلیکیشن ها، کاربران آیفون و آیپد از زمان انتشار iOS 11 و معرفی پلتفرم ARKit (حدودا شش ماه پیش) تا امروز بیش از ۱۳ میلیون بار اپلیکیشن های مبتنی بر این پلتفرم را از اپ استور دانلود کرده اند.

نموداری که برای این اعداد و ارقام ترسیم شده، سیر صعودی و رشد بسیار خوب اپلیکیشن های واقعیت افزوده طی ۶ ماه گذشته را به نمایش می گذارد که نشان از عملکرد موفقیت آمیز اپل در پشتیبانی از پلتفرم ARKit دارد.

جالب است بدانید که این نمودار اپلیکیشن هایی که صرفا تعامل اندکی با واقعیت افزوده دارند را شامل نمی شود، بلکه مربوط به محصولاتی است که به طور کامل بر مبنای واقعیت افزوده کار کرده و بر بستر پلتفرم ARKit طراحی شده اند.

سنسور تاور در ادامه گزارش خود تخمین زده که چیزی در حدود ۲۰۰۰ اپلیکیشن واقعیت افزوده در اپ استور وجود دارد که در حال حاضر با رشد سریعی شاهد تکثیر آن ها هستیم. از میان اپلیکیشن های ARKit، تقریبا ۴۷ درصد آن ها را بازی های موبایل تشکیل می دهد که نسبت به آمار ۳۵ درصدی ماه اکتبر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده.

هر چند سهم اپلیکیشن های کاربردی از ۱۹ درصد در ماه اکتبر حالا به ۱۵ درصد رسیده است. اپلیکیشن های سرگرمی، سبک زندگی و سایر دسته ها (آموزشی، عکس و ویدیو و ...) هم به ترتیب با ۱۲، ۱۱ و ۶ درصد سهم در مقام بعدی اپلیکیشن های ARKit اپ استور قرار دارند.

اما در نهایت، شاید برایتان جالب باشد که بدانید دو اپ AR Dragon و IKEA Place (برای دکوراسیون داخلی منازل) طی شش ماه گذشته محبوب ترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده در اپ استور بوده اند. CamToPlan Pro نیز پرطرفدارترین محصول پولی واقعیت افزوده بوده که با آن می توانید به طراحی داخلی ساختمان و برآورد مسافت بپردازید.

شایان ذکر است که پلتفرم واقعیت افزوده گوگل، موسوم به ARCore هم در حال حاضر ۶۰ اپلیکیشن در پلی استور دارد که هنوز از نظر تعداد و کیفیت با محصولات اپل قابل مقایسه نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 007
    007 | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    حالا که چی فلان قدر دانلود شده ۱۰۰ متن ۹۰ درصدش درمورد اپله نکنه نویسنده هم جزو شیپیلها میباشد?????

  • Javanbakht
    Javanbakht | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    اپل تو این مورد خیلی لو افتاده کاری به سطح کیفیتی ندارم در اون مورد می شه گفت در یک سطح هستن ولی محتوای زیادی اپل برای AR قرار داده بر خلاف گوگل که تازه تو اندروید ۸ داره حسابی رو این موضوع کار می کنه و احتمالا تو اندروید ۹ و سال جاری شاهد تمرکز بیشترش خواهیم بود

مطالب پیشنهادی