ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم دیدنی، پیشنهاد امروز: Brothers: A Tale of Two Sons

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش 13 روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


شما را نمی‌دانم ولی من دوران کودکی‌ام بیشتر از آنکه توی کوچه خیابان بگذرد پای کتاب‌های فانتزی گذشت، کتاب‌هایی که امروزه نسخه بزرگانه آنها می‌شود همین بازی تاج و تخت و ارباب حلقه‌های خودمان. البته که در کنار این کتاب‌ها درگیر دنیای گیم هم بودیم ولی حقیقتش را بخواهید به ندرت توانستم عنوانی را بازی کنم که تداعی کننده کتاب‌های فانتزی و تخیلی باشد و بتواند مرز این دو را بشکند.

گفتم به ندرت چرا که اخیرا یک بار این حس را پیدا کردم و آن هم هنگام بازی Brothers: A Tale of Two Sons بود، عنوانی که اگر تا امروز آن را تجربه نکرده‌اید خودتان را از چند ساعت غرق شدن در دنیای فانتزی و دراماتیک آن محروم ساخته‌اید.

خوشبختانه بازی Brothers: A Tale of Two Sons برای اکثر کنسول‌هایی که امروز در خانه هر گیمری پیدا می‌شود (نسل هفت و هشت به جز کنسول‌های نینتندو) و سیستم‌های خانگی (PC) عرضه شده و حتی می‌توانید آن را روی موبایل‌های اندرویدی و یا ios و حتی ویندوز فون خود بازی کنید. تفاوت این نسخه‌ها با یکدیگر نیز فقط در بخش کنترل بازی است و تصور نکنید که نسخه نسل هشتمی با نسخه نسل هفتمی تفاوت زیادی در گرافیک خود دارد چرا که اساسا بازی Brothers: A Tale of Two Sons بر مبنای یک گرافیک بی‌نظیر و یا همان شاخ خودمان ساخته نشده و هدفش چیز دیگری است!

البته باید بگویم که همانطور که می‌دانید گرافیک بازی‌ها به دو بخش فنی و هنری تقسیم می‌شود که در اینجا هم شاهد گرافیک هنری بی‌نظیری از دنیای فانتزی و شعرگونه بازی هستیم که در بعضی مراحل هوش از سر گیمر می‌برد.

استودیوی بازی سازی Starbreeze سازنده بازی هایی نظیر The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay و The Darkness در این کار خود سراغ یک گیم جمع‌وجورتر رفته و داستان دو برادر را روایت می‌کند که می‌روند تا پادزهری برای بیماری لاعلاج پدرشان پیدا کنند. دو برادر که تا آخر بازی هم نام آنها به ما گفته نمی‌شود و در ابتدای امر انگار در یک روستای دلنشین زندگی می‌کنند و کم کم فضای فانتزی دنیای بازی به گیمر نشان داده می‌شود. دنیایی که در آن غول‌ها و هیولاها و اژدهایانی وجود دارد که طبیعتا در بین آنها کاراکترهای خوب و بد وجود دارد.

برخلاف آن‌چیزی که شاید تصور کرده‌اید، دنیای فانتزی بازی بچه‌گانه نیست و رودخانه خون هم در آن جاریست!

بازی چند المان دارد که آن را تبدیل به عنوانی درخشان در بین سایر بازی‌های پرهزینه می‌کند، موسیقی بی‌نظیر، داستان ساده که تمامی عناصر درام را رعایت می‌کند و البته کنترل خلاقانه که تاثیر بسیار شگفتی روی گیم‌پلی بازی گذاشته است. دوبرادر بازی هر دو همزمان کنترل می‌شوند و این در دقایق اولیه بازی روی هر پلتفرمی که آن را اجرا کنید، کمی گیج‌کننده و گنگ به نظر می‌رسد ولی به تدریج کنترل دستتان می‌آید و از روان بودن و بی‌نقص بودن آن مات و مبهوت می‌شوید.

نکته مهم اینجاست که بازی به هیچ‌وجه تکراری نمی‌شود و هر حرکتی که توسط دو برادر داستان انجام می‌دهید دائم تکرار نمی‌شود تا به اصطلاح گندش در بیاید! البته کوتاه بودن بازی (نهایت ۳ الی ۴ ساعت وقت برای پایان بردن بازی وقت لازم است) مزید بر علت این موضوع بوده و بازیساز هوشمندانه عنوان خود را کش نداده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز مرزبندی بین دو برادر بازیست و حتی پا را فراتر گذاشتن و تزریق المان‌های روانشناختی به این دو شخصیت. منظورم این است که برادر بزرگتر مسئولیت‌پذیرتر و قوی‌تر است و برادر بزرگ‌تر باهوش‌تر و البته ترسوتر. تمام حس‌های هر دو برادر هم دلایل خود را دارد که در طول بازی به آن اشاره می‌شود و برای لو نرفتن داستان بی‌نظیر بازی آنها را بازگو نمی‌کنم.

معماهای موجود در این بازی ماجراجویی نیز نرمش ذهنی مناسبی برای گیمرهاست و هرچند می‌توانست چالش‌برانگیز‌تر باشد ولی به‌نظر من برای اینکه بازی همانند یک کتاب در برابر چشمان گیمر بگذرد، ساده‌تر و منطقی‌تر طراحی شده تا هرکسی بتواند لذت اتمام این بازی را بچشد.

در همین مدت زمان کم بازی، مهمانان ناخوانده‌ زیادی مثل این دخترک به داستان اضافه می‌شوند که هیچ‌کدام هم شخصیت زاید و اضافه‌ای محسوب نمی‌شوند

در کل پیشنهاد می‌کنم که بازی Brothers: A Tale of Two Sons را روی یکی از پلتفرم‌هایی که در دسترس دارید و برایتان ارزان‌تر آب می‌خورد حتما تجربه کنید، حیف است گیمر باشید و فانتزی حماسی و درام داستان دو برادر شجاع را در خاطره‌تان ثبت نداشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    آخرش اشکم دراومد
    با هدفون گوش کنید صدای بازی رو

  • peyman
    peyman | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    عالیه

  • amiirhosein
    amiirhosein | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    داستاِ بسیار خوبی داره

  • mehdi
    mehdi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا بازی ارزش مندی هست نسخه موبایلی هم داره که دقیقا عین نسخه کامپیوترش هست

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

      با کنترلر و‌آنالوگ به نظر من صفای دیگه ای داره بازی. ولی بله در نهایت میشه رو گوشی هم تجربش کرد

  • majid salam
    majid salam | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    سه سال پیش این بازی رو انجام دادم ، رو گوشی هواوی ، شما تازه الان داری میگی

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

      سلام. دوست عزیز بخش گیم دیدنی مختص ایام عید هست و بازی هایی که در این بخش معرفی میشن اکثرا جدید نیستند بلکه عناوین ماندگاری هستند که مدت زمان کوتاهی برای پایان بردنشون لازمه و میشه تو ایام عید هر روز یکی از اونا رو بازی کرد وتموم کرد و حالشو برد. طبعا بیشتر عناوین معرفی شده تو این بخش رو‌گیمرا بازی کردند ولی دوباره سرک کشیدن به اونا هم لطف خودشو داره

مطالب پیشنهادی