ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت اکوادور یکبار دیگر دسترسی جولیان آسانژ به اینترنت را قطع کرد

دولت اکوادور اخیراً دسترسی جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس به ارتباطات اینترنتی را قطع کرده و وی دیگر قادر به ارسال توییت یا هر پیام دیگری از سفارت این کشور در لندن نیست. آسانژ که طی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

دولت اکوادور اخیراً دسترسی جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس به ارتباطات اینترنتی را قطع کرده و وی دیگر قادر به ارسال توییت یا هر پیام دیگری از سفارت این کشور در لندن نیست. آسانژ که طی سال جاری میلادی بالاخره تابعیت اکوادور را به دست آورد، طی 6 سال اخیر در سفارت این کشور زندگی کرده تا از دستگیری خود به اتهام تجاوز جنسی در کشور سوئد جلوگیری کند.

این نخستین باری نیست که دسترسی آسانژ به اینترنت قطع شده و پیشتر هم شاهد اتفاقی مشابه بوده ایم. هنگامی که انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در جریان بود، دولت اکوادور پس از انتشار اطلاعاتی از کمپین هیلاری کلینتون در وب سایت ویکی لیکس، دست به حرکت مشابهی زده بود.

بنابر بیانیه دولت اکوادور در توییتر، «سیستم هایی که به جولیان آسانژ اجازه می دهند به جهان بیرون دسترسی داشته باشد» به حالت تعلیق درآمده اند. ظاهراً آسانژ قراردادی مکتوب مبنی بر عدم ارسال پیام هایی که در فعالیت سایر دولت های جهان دخالت می کنند را زیر پا گذاشته است.

اگرچه دولت اکوادور به صورت دقیق به آخرین توییت آسانژ اشاره نکرده اما مستندات این کشور نشان می دهد که توییت موسس ویکی‌لیکس ارتباطات خوب اکوادور با بریتانیا را به خطر انداخته است. ناگفته نماند که این توییت واکنشی گسترده به همراه داشت و یکی از وزرای بریتانیا، آسانژ را یک «کرم کوچک و بدبخت» خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • λ
    λ | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    ولی تا دلتون بخواد سرورهای فیسبوک و غیره! به‌ روی مردم بازه...
    دولتا میتونن از مردم جاسوسی کنن و مردم نباید هیچی از دولتا بدونن!!
    انگار یه کشور "آزاد" رو کره زمین وجود نداره...

مطالب پیشنهادی